Aκολουθήστε μας στο Google News!
Υπέρ της μερικής – και όχι της πλήρους – παραχώρησης χρήσεων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, τάχθηκαν εκ νέου ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ) Στέλιος Αγγελούδης, ενώπιον του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος
επισκέφτηκε, το μεσημέρι της Παρασκευής, τα γραφεία της εταιρείας.
Η συνάντηση, που διήρκεσε περίπου δύο ώρες, αφορούσε κυρίως το θέμα της εισόδου ιδιωτών επενδυτών στο λιμάνι και είχε καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα, αφού ο υπουργός άκουσε τις απόψεις των παρευρισκόμενων για το θέμα.
Επίσης, συζητήθηκαν ζητήματα σχετικά με τα οικονομικά μεγέθη του Οργανισμού και τις δραστηριότητές του, όπως δήλωσαν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ στελέχη της ΟΛΘ ΑΕ.
Τόσο ο κ. Αγγελούδης, όσο και ο κ. Μπουτάρης, επανέλαβαν τη θέση τους για τη μερική παραχώρηση χρήσεων του λιμανιού σε μεγάλες εταιρείες διεθνώς αναγνωρισμένου κύρους, αντί να ακολουθηθεί το μοντέλο του «master concession», ήτοι της ολικής παραχώρησης ή και της πώλησης του μεριδίου 74%, που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην ΟΛΘ ΑΕ.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης άκουσε τις θέσεις των συμμετεχόντων, αλλά δεν απάντησε σε σχέση με το μοντέλο που τελικά θα ακολουθηθεί, ενώ δεν επεκτάθηκε ούτε σε θέματα, που αφορούν το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τυχόν ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Ο υπουργός υπογράμμισε τη βούληση της κυβέρνησης για την αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης «με γνώμονα τα δημοσιονομικά οφέλη, που θα προκύψουν για τη χώρα».
Ο υπουργός τόνισε τη σημασία που έχουν οι αποκρατικοποιήσεις για την τόνωση των δημοσίων εσόδων και αναφέρθηκε στο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει εκφραστεί μέχρι στιγμής για τους οργανισμούς λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
«Τα δυο λιμάνια μπορούν να αποτελέσουν σημείο αναστροφής του επενδυτικού κλίματος προς τη χώρα μας και πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά την αποκρατικοποίησή τους, προς όφελος όλης της κοινωνίας», ανέφερε και συμπλήρωσε:
«Εγώ είμαι εδώ για να αφουγκραστώ την τοπική κοινωνία και να εξετάσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε αυτό να το επιτύχουμε καλύτερα».
Υπενθυμίζεται ότι οι τοπικοί φορείς της Θεσσαλονίκης, καθώς και η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, έχουν κατά καιρούς τοποθετηθεί υπέρ της μερικής παραχώρησης χρήσεων του λιμανιού, αντί της επιλογής του μοντέλου του master concession ή της πώλησης του ποσοστού του δημοσίου (74%), που έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ.
Πρόσφατα, ερωτηθείς ποια είναι η άποψή του για την εμπλοκή ιδιωτών στον ΟΛΘ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Αγγελούδης είχε απαντήσει:
«Η εμπλοκή ιδιωτών είναι σημαντική και χρήσιμη […] Όμως, εκτός από την επίλυση ταμειακών θεμάτων τη χώρας, η διαδικασία πρέπει να συνδέεται με την αναπτυξιακή κατεύθυνση του λιμανιού, με την προσέλκυση φορτίων και τη συμμετοχή του ιδιώτη στη χρηματοδότηση έργων υποδομών […] Περιμένουμε από τον μέτοχο να προσδιορίσει ποια ακριβώς θα είναι η διαδικασία. Τεχνοκρατικά, η άποψη που έχουν εκφράσει παραγωγικοί φορείς (σ.σ. τμηματική παραχώρηση, αντί της πλήρους, τύπου “master concession”), είναι στη σωστή κατεύθυνση».