Βαρύς ο πέλεκυς για τους ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων
που κατέθεσε η κυβέρνηση στους «θεσμούς» προκειμένου να κλείσει η συμφωνία για τη χρηματοδότηση της χώρας. Μπορεί να μην έχει διευκρινίζεται πλήρως το ποιά τελικά αυτοκίνητα θα εμπίπτουν στην νέα αύξηση του φόρου πολυτελείας, το σίγουρο όμως είναι ότι τον λογαριασμό θα τον πληρώσουν και πάλι οι ΙΧήδες.
Σύμφωνα με την πρόταση που κατέθεσε η κυβέρνηση αυξάνεται ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στο 13% από 10% που είναι σήμερα για αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.ε. αεροπλάνα, πισίνες και σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων. Προσδοκώμενα έσοδα 94 εκατ. ευρώ φέτος και το 2016. Το μέτρο θα εφαρμοστεί αναδρομικά από τα εισοδήματα του 2014.
Αδιευκρίνιστο παραμένει επίσης και το θέμα του πράσινου φόρου στα ντήζελ, καθώς όπως έχουμε επισημάνει στις σκέψεις της Κυβέρνησης είναι η επιβολή στο καύσιμο με την δικαιολογία της «χρήσης» και στην κατεύθυνσης της εξίσωσης των τιμών των δύο καυσίμων (βενζίνης και ντήζελ, όπως ισχύει στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού).
Ο φόρος πολυτελείας στα ΙΧ, σύμφωνα με το caranddriver, υπολογίζεται σήμερα με συντελεστή 5% επί του ετήσιου τεκμαρτού εισοδήματος για τα οχήματα από 1.929 έως 2.500 κυβικών και για τα οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού υπολογίζεται με 10%. Οι συντελεστές ισχύουν για οχήματα έως 10 ετών από το έτος πρώτης ταξινόμησής τους, είτε στην Ελλάδα είτε σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για τα οχήματα 1.929 κ.εκ. ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται στα 418 ευρώ και για εκείνα στα 2.500 κ.εκ. στα 665 ευρώ (ισχύει για οχήματα 5ετίας, για τα οχήματα ηλικίας 5-10 ετών είναι κατά τι μειωμένος, ενώ απαλλάσσονται όσα έχουν ηλικία άνω των 10 ετών από την πρώτη μέρα ταξινόμησης).
To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.