Τουρισμός την εποχή του κορωνοϊού: Έτσι θα έρχονται με αεροπλάνο οι τουρίστες στην Ελλάδα

Ο υπουργός Τουρισμού, αποκάλυψε τα υγειονομικά πρωτόκολλα της φετινής τουριστικής περιόδου για ξενοδοχεία και αεροπορικές πτήσεις από το εξωτερικό. Πώς θα υποδεχόμαστε τουρίστες από το εξωτερικό φέτος.

Η επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και του τουρισμού είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης ωστόσο αυτή συναρτάται πάντα με τα επιδημιολογικά δεδομένα του κορωνοϊού. Γι’ αυτό η υποδοχή τουριστών φέτος θα γίνει με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα.

Ειδικότερα, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ήταν προσκεκλημένος της ΟΝΝΕΔ στο πλαίσιο των διαδικτυακών συζητήσεων που διοργανώνει, με θέμα «Νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό». Εκεί, αποκάλυψε τα υγειονομικά πρωτόκολλα της φετινής τουριστικής περιόδου για ξενοδοχεία και αεροπορικές πτήσεις από το εξωτερικό.

Λίγο νωρίτερα, ο κ. Θεοχάρης είχε παραδώσει τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχει συντάξει η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων του ΕΟΔΥ, στους φορείς του τουρισμού για διαβούλευση και υποβολή προτάσεων από την πλευρά τους.

Ο κ. Θεοχάρης αποκάλυψε τις πιο κρίσιμες λεπτομέρειες των πρωτοκόλλων:

– Επιβίβαση επιβάτη από το εξωτερικό σε πτήση που έχει προορισμό την Ελλάδα, θα γίνεται μόνο αν εντός των τελευταίων 72 ωρών έχει λάβει πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορέας του κορωνοϊού. Χωρίς αυτό, δεν θα γίνεται επιβίβαση.

– Στις πτήσεις από, προς και εντός Ελλάδας δεν θα υπάρχουν κενές θέσεις. Η χωρητικότητά τους θα είναι πλήρης προκειμένου, «να είναι οικονομικά βιώσιμες οι αερομεταφορές».

– Για πτήσεις έως τεσσάρων ωρών δεν θα σερβίρεται φαγητό στους επιβάτες, αλλά μόνο συσκευασμένα σνακ.

– Οι τουρίστες θα αναχωρούν από τη χώρα χωρίς έλεγχο, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος εγκλωβισμού τους και παραμονής σε καραντίνα στην Ελλάδα, κάτι που θα αποτελούσε αντικίνητρο για την επιλογή της χώρας μας ως τόπου διακοπών.

– Το υπουργείο Τουρισμού θα μισθώσει σε κάθε τουριστική περιοχή της χώρας ένα τουριστικό κατάλυμα ως «ξενοδοχείο καραντίνας», όπου θα μεταφέρονται τουρίστες που διαπιστώνεται ότι είναι φορείς του κορωνοϊού.

– Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα υποχρεωθεί να συμβληθεί με γιατρό, ο οποίος είτε διά ζώσης, είτε με τηλεϊατρική θα διαπιστώνει εάν ένας τουρίστας πρέπει να υποβληθεί σε τεστ για κορωνοϊό. Τα τεστ για κορωνοϊό θα έχουν αποτέλεσμα το αργότερο εντός 6 ωρών, ώστε όποιος διαπιστώνεται θετικός να μεταφέρεται σε ξενοδοχείο «καραντίνας».

– Ειδική εκπαίδευση του προσωπικού κάθε ξενοδοχείου σε ειδικούς κανόνες υγιεινής.

– Δεν θα υπάρχουν μπουφέδες στα ξενοδοχεία, αλλά μόνο σερβίρισμα. Εξαίρεση ίσως αποτελούν τα πολύ μικρά ξενοδοχεία.

– Οι ξαπλώστρες θα είναι αραιωμένες και θα έχουν κάλυμμα μιας χρήσης για κάθε λουόμενο.

– Διακρατικές συμφωνίες με χώρες όπως Κύπρος, Βουλγαρία, Ισραήλ, για την ελεύθερη μετάβαση και επιστροφή Ελλήνων τουριστών σε αυτές.

Να σημειωθεί πως από τα 18 δισ. ευρώ τουριστικά έσοδα που είχαμε πέρυσι, φέτος θα έχουμε το πολύ 8 δισ. ευρώ, εκτίμησε ο κ. Θεοχάρης.

Σε τρεις φάσεις η μετακίνηση στα νησιά

Η ελεύθερη μετακίνηση στα ελληνικά νησιά, είναι ένας από τους κυριότερους επόμενους σταθμούς στη διαδικασία σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν λόγω κορωνοϊού.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, η αρχή γίνεται από την προσεχή Δευτέρα, 11 Μαΐου, οπότε θα επιτραπεί να μετακινηθούν προς τη νησιωτική χώρα εργαζόμενοι σε ανοιχτές επιχειρήσεις και αναπληρωτές καθηγητές είτε με πλοίο είτε με αεροπλάνο. Για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, για την μετακίνηση θα απαιτείται βεβαίωση του εργοδότη.

Επόμενη ημερομηνία απελευθέρωσης των μετακινήσεων είναι η Δευτέρα, 18 Μαΐου οπότε θα μπορούν να μεταβούν στα νησιά εργαζόμενοι στον χώρο του τουρισμού και τα απαραίτητα συνεργεία, πάντα με βεβαίωση του εργοδότη.

Εάν όλα πάνε καλά, η πρόσβαση στα νησιά της χώρας θα είναι ελεύθερη για όλους από την 1η Ιουνίου, ωστόσο παραμένει στο τραπέζι το ενδεχόμενο να επιτραπεί και νωρίτερα, με πιθανή ημερομηνία την 25η Μαΐου.

Την ίδια στιγμή, σε συμφωνία κατέληξε το υπουργείο Ναυτιλίας, ο ΕΟΔΥ και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τα μέτρα αντιμετωπισης της πανδημίας του κορωνοϊού επί των πλοίων της ακτοπλοΐας.

To σχέδιο που έχει επεξεργαστεί ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με το υπουργείο και δόθηκε για διαβούλευση στους εκπροσώπους της ακτοπλοΐας εγκρίθηκε με ελαφρές τροποποιήσεις σε ορισμένα κυρίως τεχνικά θέματα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα μεταξύ των τριών μερών.

Πόσα άτομα θα επιβιβάζονται

Ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα είναι αυτό που αφορά τη μεταφορική ικανότητα του πλοίου. Έτσι συμφωνήθηκε ότι μέχρι και τα δρομολόγια της 15ης Ιουνίου ο ανώτερος αριθμός μεταφερόμενων επιβατών για τα συμβατικά και τα ταχύπλοα πλοία θα είναι μέχρι το 55% και το 50% του πρωτοκόλλου του πλοίου (μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες). Το θέμα αυτό θα ξανασυζητηθεί στις αρχές Ιουνίου προκειμένου να διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο, εάν κριθεί απαραίτητο, ανάλογα και με την πορεία της πανδημίας στη χώρα. Αν η επιδημιολογική εικόνα είναι καλή και ο κόσμος επιθυμεί να ταξιδεύει, τότε προφανώς θα πρέπει να αυξηθεί και η επιτρεπόμενη μεταφορική ικανότητα των πλοίων.

Επισημαίνεται ότι το σχέδιο του ΕΟΔΥ προβλέπει ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους, όσο και στους εξωτερικούς χώρους.

Καμπίνες και καθίσματα

Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους, όσο και στους εξωτερικούς χώρους.

Στα ταχύπλοα ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στους χώρους της οικονομικής και στους χώρους της διακεκριμένης θέσης είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.

Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο, ένα κάθισμα κενό, προς όλες τα κατευθύνσεις, και θα υπάρχει ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.

Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι τέσσερις επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.

Τι θα γίνει σε περίπτωση εντοπισμού κρούσματος

Αναφορικά με τα υπόλοιπα μέτρα, αυτά που αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής από τους επιβάτες είναι η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο θα συμπληρώνουν πριν φτάσουν στο πλοίο. Το ερωτηματολόγιο θα το προμηθεύονται είτε από τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα, είτε από τα γραφεία ή τα sites των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Έχει σημασία όμως να το έχουν συμπληρώσει πριν φτάσουν στο πλοίο για να μην προκαλούνται καθυστερήσεις.

Επιπλέον, οι επιβάτες υποχρεούνται να δίνουν κατά την έκδοση του εισιτηρίου και τον αριθμό τηλεφώνου τους προκειμένου να ειδοποιηθούν σε περίπτωση ύπαρξης κρούσματος στο πλοίο.

Tέλος θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

πηγή: newpost.gr

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: