‘’Να επανεξετάσει τώρα η Κυβέρνηση την πολιτική της ως προς το άνοιγμα των σχολείων’’

Το θέμα της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία με ασφάλεια ιδίως στην παρούσα περίοδο έξαρσης του κορονοϊού, αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια πρόκληση για το Υπουργείο Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς, τους εμπλεκόμενους φορείς και φυσικά για τους γονείς.

Ιδιαίτερα η εφαρμογή των μέτρων ασφάλειας από τα παιδιά της πρωτοβάθμιας και προσχολικής εκπαίδευσης απαιτεί λεπτό χειρισμό και εμπλέκει εκτός από την υγεία και την ψυχολογία των μικρών μαθητών.

ΤοΥπουργείο Παιδείαςκατά κοινή ομολογία απέχει παρασάγγας από τα μέτρα που εφαρμόζουν οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης όπου αν και τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι πολύ χειρότερα σε σχέση με τη χώρα μας, ακολουθούν μια πιο ελαστική πολιτική ως προς τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων. 

Για παράδειγμα, εντύπωση προκαλεί η αυστηρή ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για υποχρεωτική χρήση μάσκας από μαθητές κάτω των 12 ετών, μέτρο που δεν εφαρμόζεται σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Το εν λόγω μέτρο επιφέρει όμως ποικίλες αντιδράσεις για το κατά πόσο τελικά μπορεί να εφαρμοστεί από τόσο μικρές ηλικίες και κατά πόσο μπορούν και οι ίδιοι οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί να το επιβάλλουν στα παιδιά.

Η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας ως προς τον τρόπο επαναλειτουργίας των σχολικών τμημάτων οφείλει και πρέπει να επανεξεταστεί με περισσότερο συνδυαστικά και λειτουργικά μέτρα όπως τήρηση αποστάσεων, μικρότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές, περισσότερες σχολικές αίθουσες, εκ περιτροπής διδασκαλία, προσλήψεις εκπαιδευτικών, επιμορφώσεις γονέων και εκπαιδευτικών, προσαρμοσμένα μέτρα ανά Περιφέρεια και όχι μόνο οριζόντια.

Ιδίως σε περιοχές πολλαπλώς πληγείσες από την κρίση του κορονοϊού, όπως αυτή της Χαλκιδικής η οποία ήδη στερείται εκπαιδευτικών και μαστίζεται από τα εκπαιδευτικά κενά σε δυσπρόσιτα, απομακρυσμένα μέρη, τα μέτρα ασφαλούς επιστροφής στα θρανία οφείλουν να είναι περισσότερο εξειδικευμένα και μελετημένα ως προς τις ανάγκες και τα κριτήρια των κατοίκων του εκάστοτε Νομού.

Καλώ την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ακούσει γονείς και εκπαιδευτικούς, να προβεί σε προσλήψεις εκπαιδευτικών και ακόμα ταχύτερη πλήρωση κενών αναπληρωτών, να συγκροτήσει ολιγομελή τμήματα μαθητών και να αφουγκραστεί επιτέλους τις τοπικές κοινωνίες όπως αυτή της Χαλκιδικής που έχουν τραυματιστεί οικονομικά και κοινωνικά από την πολύμηνη κρίση του κορονοϊού.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: