Σύλλογος Γυναικών Πολυγύρου: 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ. “ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ”..

Η ζωή ευτυχισμένη ή δυστυχισμένη, τυχερή ή άτυχη, γαλήνια ή ταραγμένη είναι ένα μοναδικό αγαθό, ένα Θεϊκό δώρο που έχει κάθε άνθρωπος.

Η σημερινή ζωή έχει αλλάξει έχει γίνει τόσο περίπλοκη. Οι γρήγορες απαιτήσεις της καθημερινής ζωής μεταβάλλουν και τον τρόπο με τον οποίο ζει, εργάζεται και συμβιώνει ο κάθε άνθρωπος. Η ποιότητα ζωής είναι ένα σύνολο αναγκών που χρειάζεται κάθε άνθρωπος για να καλύψει και την καθημερινότητα, αλλά και να προσαρμόσει την όλη πορεία του.

Τι γίνεται όμως με την επίδραση που φανερώνεται όταν προχωρούν τα χρόνια και εξελίσσεται η φθορά του οργανισμού; Τι γίνεται με τις συνθήκες που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε προωθώντας τη φθορά μας, όχι μόνον στη καθημερινή διαβίωση, αλλά και εφαρμόζοντας συνθήκες που σαφώς επηρεάζουν την εμφάνιση ασθενειών;

Μεταξύ αυτών ο καρκίνος έχει αποδειχθεί μια κατ’ εξοχήν νόσος φθοράς, με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό περιπτώσεων, τουλάχιστον 50% που θα μπορούσε ν’ αποφευχθεί, εάν ο τρόπος ζωής του καθενός ήταν συμβατός με όλους εκείνους τους παράγοντες που τις αναστέλλουν.

Με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης κατά του Καρκίνου (UICC) που εκπροσωπεί 280 οργανώσεις σε 90 χώρες του κόσμου, καθιερώθηκε η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου. Η εκστρατεία ενημέρωσης κάθε χρόνο στις 4 Φεβρουαρίου δίνει έμφαση στην πρόληψη και στη διαπίστωση ότι το 43% των καρκίνων μπορούν να αποφευχθούν με προϋπόθεση την πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση.

Ο καρκίνος αποτελεί την πρώτη αιτία θανάτου για τα άτομα ηλικίας από 64 μέχρι 74 ετών και τη δεύτερη αιτία θανάτου στις ηλικίες 75 και άνω.

Η σημασία της πρόληψης

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγειας (ΠΟΥ), 30% – 50% των περιπτώσεων καρκίνου μπορούν να προληφθούν, με την ενημέρωση του κοινού, την αλλαγή του τρόπου ζωής και διατροφής και τις προληπτικές εξετάσεις και παρεμβάσεις.8 + 1 συμβουλές

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υπενθυμίζει τις χρυσές συμβουλές για την πρόληψη του καρκίνου.

1. Υγιεινή διατροφή, βασισμένη στα πρότυπα της μεσογειακής δίαιτας, με τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα, περιορισμένη ζάχαρη, κόκκινο κρεάς όχι πάνω από 1 φορά την εβδομάδα. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου ως και 35%.

2. Ο θηλασμός, εκτός από τα γνωστά οφέλη για το μωρό, έχει προστατευτική δράση και για τη μητέρα, ενάντια στον καρκίνο.

3. Ο εμβολιασμός κατά της ηπατίτιδας B και του ιού HPV είναι απαραίτητος για την πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου

4. Η κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να περιορίζεται στο ένα ποτήρι τη μέρα.

5. Ο καρκίνος «φοβάται» τη γυμναστική. 30 λεπτά άσκησης καθημερινά, αρκούν για την πρόληψη.

6. Για να προλάβουμε τον καρκίνο, μένουμε μακριά από τον ήλιο και χρησιμοποιούμε αντηλιακό χειμώνα – καλοκαίρι.

7. Προστατεύουμε το περιβάλλον, αφού η ρύπανση της ατμόσφαιρας είναι βασικός παράγοντας κινδύνου για καρκίνο.

8. Κάνουμε όλες τις απαραίτητες προληπτικές εξετάσεις, ανάλογα με την ηλικία μας και το οικογενειακό ιστορικό μας.

9. Διακόπτουμε το κάπνισμα και φροντίζουμε η ατμόσφαιρα του σπιτιού μας να είναι «άκαπνη»

“ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ”

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: