ΕΛΜΕ Χαλκιδικής: Δε συμμετέχουμε σε τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια των μαθητικών καταλήψεων.

Στηρίζουμε το δίκαιο αγώνα των μαθητών μας για να παρθούν άμεσα μέτρα για ασφαλή επιστροφή στα θρανία

Το μαθητικό κίνημα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και στην περιοχή της Χαλκιδικής προχωρεί από την εβδομάδα που πέρασε σε δυναμικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις σχολείων με αιτήματα για ασφαλή λειτουργία, υγειονομική θωράκιση και κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

Χαιρετίζουμε και στηρίζουμε το δίκαιο αγώνα των μαθητών μας για να παρθούν άμεσα μέτρα για ασφαλή επιστροφή στα θρανία, (αραίωση τμημάτων, διορισμοί εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, δωρεάν τέστ, μάσκες κλπ), αποσυμφόρηση στα ΜΜΜ, μείωση της ύλης, κατάργηση της ΕΒΕ, της Τράπεζας θεμάτων και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων.

Δε συμμετέχουμε σε τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια των μαθητικών καταλήψεων. Η ΟΛΜΕ έχει με διαδοχικές αποφάσεις της, εξαγγείλει απεργία – αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία (απόφαση 29/9, Συνέλευση Προέδρων 25/9, 16/10, 16/1, 17/1) η οποία καλύπτει απόλυτα τους συναδέλφους, καθώς:

·Αρνούμαστε να γίνουμε όργανα καταστολής του αγώνα των μαθητών μας, τα αιτήματα του οποίου είναι και δικά μας. Ο ρόλος του τιμωρού και καταδότη που μας επιβάλλει η κυβέρνηση υπονομεύει ευθέως τη σχέση μας με τα παιδιά και το εκπαιδευτικό μας έργο. Έχουμε διατυπώσει τη θέση ότι οι καθηγητές δεν μπορούν να λειτουργήσουν απεργοσπαστικά σε κινητοποιήσεις μαθητών, ανεξάρτητα από το πόσο ολοκληρωμένα θέτουν τα αιτήματά τους ή αν επιλέγουν κάθε φορά την κατάλληλη μορφή διεκδίκησης.

·      Αποκλείει –παράνομα- όχι μόνο τους μαθητές που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις, αλλά και παιδιά που δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό (30% βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχειας, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ) και ενώ δεν τους τον παρείχε, παρά τις ψευδείς εξαγγελίες, τους τιμωρεί για τη φτώχεια τους με απουσίες. Οξύνει έτσι τις ανισότητες και τους αποκλεισμούς.

·Η τηλεκπαίδευση συνιστά εκφυλισμό της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Ακόμα και το ίδιο το ΥΠΑΙΘ αναγνώρισε φέτος ότι «τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία». Θέλουμε ανοιχτά σχολεία με ασφαλείς υγειονομικά όρους!

·Υπήρξε διαρροή των προσωπικών μας δεδομένων μέσω της πλατφόρμας webex με την οποία υλοποιούσαμε πέρυσι την εξ αποστάσεως διδασκαλία και υπάρχουν τα σημαντικά πορίσματα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων που κατακεραυνώνουν κυριολεκτικά το υπουργείο για το θέμα.

·Ο εργασιακός μας χώρος είναι το σχολείο μας και όχι το σπίτι μας ή άλλος χώρος… Κανένας νόμος δεν προβλέπει υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διαθέτουν εξοπλισμό τηλεκπαίδευσης ή να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα. Είναι απαράδεκτος ο εκβιασμός σε συναδέλφους να κάνουν μαθήματα σε κοντινά σχολεία ή σε άλλους χώρους εκτός της σχολικής μονάδας τους.

Γι΄ αυτούς τους λόγους καταδικάζουμε απερίφραστα την πολιτική τρομοκρατίας που ακολούθησαν πολλοί Δ/ντές Β/θμιας Εκπ/σης ανά την επικράτεια ζητώντας από τους διευθυντές των σχολείων τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που στην πλειονότητά τους δεν έσπευσαν για τηλεκπαίδευση, καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν προχώρησαν σε αυτήν. Οι κύριοι της διοίκησης φαίνονται να αγνοούν και το ίδιο το νομικό πλαίσιο- ν.4807/21 – το οποίο αναφέρει τα εξής:

«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Ως εκ τούτου στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τους γονείς τους και στηρίζουμε τον αγώνα για ασφαλή, δημόσια, δωρεάν παιδεία σε πραγματικό χρόνο και χώρο για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως.

Καλούμε τους συναδέλφους σε κάθε ημέρα κατάληψης, όταν διαπιστώνεται οριστικά, να προχωρούν στα επόμενα βήματα και να ενημερώνουν τις ΕΛΜΕ, αν χρειάζεται.

Ø Δεν γινόμαστε καταδότες ποιοι μαθητές είναι καταληψίες και ποιοι όχι, ποιοι πρέπει να πάρουν απουσία ή ποιοι «δικαιούνται» να παρακολουθήσουν μάθημα!

ØΔηλώνουμε απεργία αποχή από την τηλεκπαίδευση σε μέρα κατάληψης με βάση τις αποφάσεις της ομοσπονδίας. Την ημέρα της κατάληψης είμαστε στο σχολείο μας, αναμένοντας οδηγίες για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουμε. Εναλλακτικά στη δήλωση απεργίας, δηλώνουμε την έλλειψη μέσων και χώρου για τηλεκπαίδευση.

Ø  Ζητούμε μαζί με τον κατάλληλο εξοπλισμό, γραπτή εντολή για την αλλαγή του χώρου εργασίας μας, αφού το σχολείο μας είναι σε κατάληψη και δηλώνουμε ότι επιφυλασσόμαστε για το νομότυπο της εντολής αυτής.

ØΔεν δηλώνουμε γραπτά το αν συμμετέχουμε ή όχι στην τηλεκπαίδευση και τους λόγους της επιλογής μας σε κάθε περίπτωση: Η γραπτή απολογία αποτελεί διοικητικό πειθαρχικό μέτρο που εφαρμόζεται από τον άμεσο προϊστάμενό μας αν θεωρεί ότι δεν εκτελούμε με συνέπεια τα υπηρεσιακά μας καθήκοντα. Δεν προηγείται αλλά έπεται ως μέτρο ελέγχου και προϋποθέτει επίσης γραπτή εκ μέρους της διοίκησης κλήση σε απολογία.

Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις για την στελέχωση των σχολείων και την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Απάντηση