Συμμαχία Ελλάδας-Αλβανίας: Τι προβλέπει η νέα συμφωνία

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, επισκέφτηκε τα Τίρανα με σκοπό την εξαγωγή της ελληνικής τεχνογνωσίας σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Ως «φάρος» πάνω σε θέματα Οδικής Ασφάλειας θα λειτουργήσει η χώρα μας για την Αλβανία, βοηθώντας την τελευταία να καταστήσει τους δρόμους της ασφαλέστερους, μειώνοντας τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.

Η εξαγωγή ελληνικής τεχνογνωσίας πάνω σε θέματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια, θα γίνει στο πλαίσιο διμερούς συνεργασίας Ελλάδος-Αλβανίας την οποία εγκαίνιασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2022 από τα Τίρανα.

Η επίσκεψη της ελληνικής αποστολής στην Αλβανία, με επικεφαλής τον κ. Παπαδόπουλο, πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση της αλβανικής κυβέρνησης μέσω της Πρεσβείας της Ελλάδος στα Τίρανα.

Στη διμερή συνάντηση έγινε ανταλλαγή εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών, ενώ παρουσιάστηκε και η στρατηγική των δύο χωρών σε θέματα οδικής ασφάλειας και επιμόρφωσης των πολιτών.

Ελλάδα Αλβανία μείωση τροχαίων

Ο Υφυπουργός Μεταφορών, κατά την εισήγησή του, παρουσίασε τις ενέργειες που έχει πραγματοποιήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους τομείς της Οδικής Ασφάλειας, της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και των κανόνων κυκλοφορίας των Ιστορικών Οχημάτων.

Εξειδίκευσε περαιτέρω τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί, καθώς και τον σχεδιασμό που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο.

Παράλληλα, ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος παρουσίασε τους βασικούς άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για τη δεκαετία 2021-2030, το οποίο εγκρίθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της αρμόδιας Κυβερνητικής Επιτροπής στην οποία προεδρεύει.

Ελλάδα Αλβανία μείωση τροχαίων

Διαφάνεια στις εξετάσεις οδήγησης

Πρόσθεσε ότι έχουν ληφθεί σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες για την Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα, όπως ο νέος νόμος για την εκπαίδευση και τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση του περιεχομένου της εκπαιδευτικής ύλης και η χρήση τεχνολογικών μέσων για τη διασφάλιση της διαφάνειας στη θεωρητική και πρακτική δοκιμασία.

Νέος Κ.Ο.Κ.

Ταυτόχρονα, αναμορφώνεται το πλαίσιο των ποινών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δίνοντας έμφαση στις επικίνδυνες παραβάσεις που έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς στα τροχαία δυστυχήματα.

Η συνεργασία σε θέματα Οδικής Ασφάλειας δύναται να δημιουργήσει συνέργειες και ευκαιρίες για μελλοντική μεταφορά τεχνογνωσίας από τη χώρα μας στην Αλβανία.

Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι στη θεωρητική εξέταση για τα σήματα, η
εκπαιδευτική ύλη διδάσκεται και εξετάζεται και στην αλβανική γλώσσα
 από το
2007, προκειμένου να διευκολυνθούν οι αλβανοί πολίτες που διαμένουν στη
χώρα μας. Επεσήμανε, ακόμη, ότι οι συνθήκες κυκλοφορίας που επικρατούν στις
δύο γειτονικές χώρες, αλλά και η καθημερινή κυκλοφορία χιλιάδων χρηστών
μεταξύ των οδικών αξόνων της Ελλάδας και της Αλβανίας,
 αποτελούν μια συνθήκη που καθιστά αναγκαία τη συνεργασία μας και την παροχή τεχνογνωσίας στο πεδίο της Οδικής Ασφάλειας.

«Η συμφωνία για την αμοιβαία αναγνώριση των αδειών οδήγησης, η οποία ισχύει από το 2020, αποτελεί τη βάση για την εμβάθυνση της συνεργασίας μας, αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι πάρα πολλοί ιδιώτες και επαγγελματίες ταξιδεύουν συχνά από την Ελλάδα στην Αλβανία και αντίστροφα», ανέφερε ο Υφυπουργός Μεταφορών.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: