Κίνηση οχημάτων σε επαρχιακούς δρόμους κατά τους φθινοπωρινούς μήνες
Σε αυτό το άρθρο τονίζουμε τους επαρχιακούς δρόμους, λόγω του ότι υπάρχουν στις άκρες -και καμιά φορά και όχι μόνο- δέντρα φυλλοβόλα, τα οποία κατά την διάρκεια του φθινοπώρου ρίχνουν τα φύλλα τους.
Όταν μαζί με τα φύλλα υπάρχει στο δρόμο και υγρασία ή λάσπες από βροχή, το οδόστρωμα είναι πολύ επικίνδυνο για την κυκλοφορία των οχημάτων. Ειδικά όταν τα φύλλα μαζεύονται λόγω του ανέμου στις άκρες, όπου υπάρχουν και μικρές πετρούλες από τα πρανή των δρόμων, τότε -και με την υγρασία που υπάρχει κατά τις απογευματινές ώρες- εύκολα μπορεί να εκτραπεί ένα όχημα.
Επίσης τα φύλλα συχνά όταν έχει αέρα και πέσουν σε μεγαλύτερη ποσότητα, συχνά σκεπάζουν την οριογραμμή του δρόμου, με αποτέλεσμα κατά τις νυχτερινές ώρες που η φωτεινότητα είναι περιορισμένη σε τέτοιου είδους δρόμους να μην καταλαβαίνει ο οδηγός πού τελειώνει ο δρόμος δεξιά του.
Ακόμα, τα φύλλα μπορεί να είναι σε μια μεγάλη λακκούβα που μαζί με τα νερά θα είναι μη ορατή από τον οδηγό, με αποτέλεσμα εύκολα να χάσει τον έλεγχο του οχήματος. Άλλωστε, ακόμα και με τα πόδια να κινηθεί σε τέτοιες καταστάσεις θα γλιστράει.
Αν τα φύλλα συσσωρεύονται πάνω στα φρεάτια, δεν θα αφήνουν το νερό να φεύγει με την ανάλογη ευκολία ώστε να μην συγκεντρώνεται σε μεγάλες ποσότητες πάνω στο δρόμο.
Σε τέτοιες καταστάσεις, αν ο οδηγός είναι κατάλληλα ενημερωμένος, θα καταφέρει να περάσει με ασφάλεια την επικίνδυνη περιοχή. Πρέπει δηλαδή να φροντίζει να έχει τοποθετήσει ελαστικά σωστά, αλλά και να προσέχει τέτοια φαινόμενα γενικά από φθινόπωρο και χειμώνα. Τότε θα αποφεύγει πολλές άσχημες καταστάσεις, όπως άλλωστε έχει αναφερθεί και σε προηγούμενα άρθρα.
Να τονίσουμε επίσης ότι ο χειρισμός του οχήματος πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαλαρός και ήρεμος όταν πρόκειται να περάσει από τέτοιο δρόμο ο οδηγός.
Κατά τις νυχτερινές ώρες, και ειδικά σε στενούς και ελικοειδείς δρόμους, νόμιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και τα φώτα ομίχλης, ώστε η ορατότητα να είναι ακόμα μεγαλύτερη από το πλάι του αυτοκινήτου στις άκρες του δρόμου.
Ακόμα, οι οδηγοί πρέπει να μάθουν να ενημερώνονται και για τις καιρικές συνθήκες πριν οδηγήσουν, ώστε να είναι προετοιμασμένοι για τέτοιου είδους καταστάσεις, και φυσικά και εκπαιδευμένοι για να αποφευχθεί ή να περιοριστεί το ενδεχόμενο ντεραπαρίσματος.
By Μανώλης Γιαλιτάκης
Εκπαιδευτής οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής – Εκπαίδευση οδηγών Ασφαλείας