Σε ποια ηλικία πρέπει κάποιος να σταματάει την οδήγηση;

Πάνω από το πτώμα μου θα μου πάρετε το δίπλωμα. Ο 88χρονος κ. Αρίστος είναι ανένδοτος κάθε φορά που του ζητούν να σταματήσει να οδηγεί· επαγγελματίας οδηγός σε όλη του τη ζωή, αρνείται να αποχωριστεί το τιμόνι. Θα είναι σαν να μου κόβετε το οξυγόνο, μονολογεί. Από την άλλη ο κ. Μανώλης, γεννηθείς το 1940, άριστος οδηγός έως σήμερα, ανακοίνωσε στις κόρες του ότι από το τρέχον έτος θα παραδώσει τα κλειδιά του αυτοκινήτου του. Αισθάνομαι ότι ήρθε η ώρα να αφήσω το τιμόνι. Οταν χρειάζεται να μετακινηθώ θα παίρνω ταξί, λέει. Ο 77χρονος κ. Χρήστος, αν και οδηγούσε πλέον μόνο πρωινά λόγω κακής όρασης, αποφάσισε να σταματήσει την οδήγηση, όταν έμαθε ότι θα γίνει παππούς. Δεν ήθελα να θέσω σε κίνδυνο το παιδί.

Τι λένε οι ειδικοί

Το ερώτημα πότε πρέπει κάποιος να εγκαταλείψει το τιμόνι ταλανίζει πολλούς οδηγούς τρίτης ηλικίας και τους οικείους τους. Δεν υπάρχει κανένα οριζόντιο κριτήριο με καθολική ισχύ, πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη αξιολόγηση του κάθε οδηγού, απαντάει στην Κ η δρ Ευρυδίκη Κραββαρίτη, ειδική παθολόγος και γηρίατρος, ακαδημαϊκή υπότροφος του ΕΚΠΑ και υπεύθυνη του Ιατρείου Γηριατρικής στο Λαϊκό Νοσοκομείο. Είναι απαραίτητο να ελέγχονται η όραση, η ακοή, τα αντανακλαστικά, προσθέτει. Καθοριστικής σημασίας, ωστόσο, για να δοθεί το πράσινο φως είναι η ικανότητα ή μη του οδηγού να κάνει ορισμένες απαραίτητες προσαρμογές – να οδηγεί την ημέρα, να κάνει γνωστές και όχι απαιτητικές διαδρομές, να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες, να εξοπλίσει το αυτοκίνητό του με πλοηγό, αισθητήρες κ.ά.. Αν ο ηλικιωμένος επιδείξει προσαρμοστικότητα και έχει επίγνωση των ορίων του, μπορεί να συνεχίσει να οδηγεί με ασφάλεια.  Συνεχίστε την ανάγνωση

Απάντηση