Αυτό είναι το άγνωστο χαρτί που πρέπει να έχεις μέσα στο αυτοκίνητό σου -Γιατί είναι απαραίτητο;
Ένα εν πολλοίς άγνωστο φυλλάδιο, που δεν είναι υποχρεωτικό από τον ΚΟΚ, μπορεί να σώσει στην κυριολεξία ζωές.
Υποχρεωμένος να φέρει μαζί του κάποια έγγραφα είναι κάθε πολίτης που κάθεται πίσω από το τιμόνι, μεταξύ των οποίων η άδεια οδήγησης, το αποδεικτικό ασφάλισης, και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
Εναλλακτικά μπορεί να τα έχει σε ψηφιακή μορφή στο κινητό του τηλέφωνο, και συγκεκριμένα στο gov.gr wallet, μετά την πρόσφατη αναβάθμιση του συγκεκριμένου ψηφιακού πορτοφολιού.
Υπάρχει, βέβαια, και ένα έγγραφο που μολονότι δεν χρειάζεται να το έχει ο οδηγός, η ύπαρξή του εντός του οχήματός του μπορεί στην κυριολεξία να του σώσει τη ζωή. Πρόκειται για το φύλλο διάσωσης. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Κάθε δευτερόλεπτο μετράει
Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης ότι όταν διακυβεύεται η ανθρώπινη ζωή, κάθε δευτερόλεπτο είναι υπερπολύτιμο. Δυστυχώς, όμως, συχνά χάνεται πολύτιμος χρόνος κατά την προσπάθεια των σωστικών συνεργείων να απεγκλωβίσουν επιβάτες από ένα διαλυμένο ΙΧ.
Με τα αυτοκίνητα να εξοπλίζονται από ατσάλι υψηλής αντοχής και ενισχύσεις αμαξώματος, ακόμα και οι πιο ισχυροί κόφτες αδυνατούν να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους, την ίδια ώρα που κάποια εξαρτήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των γεννητριών αερίου των αερόσακων μπορούν να εξελιχθούν σε παγίδες θανάτου για τις ομάδες αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
Ειδικούς χειρισμούς απαιτεί φυσικά και ο απεγκλωβισμός επιβατών από ηλεκτρικό ΙΧ, μιας και τα σωστικά συνεργεία πρέπει να γνωρίζουν πού βρίσκεται η μπαταρία και πώς αποσυνδέεται.
Το φυλλάδιο που σώζει ζωές
Χείρα βοηθείας, λοιπόν, στους τελευταίους μπορεί να προσφέρει ένα έγγραφο το οποίο καλό είναι να βρίσκεται πάντα μέσα στο αυτοκινήτο.
Πρόκειται για το φύλλο διάσωσης, που επιτρέπει στα σωστικά συνεργεία να αποφασίσουν έγκαιρα ποια είναι τα ασφαλή βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν κατά την επιχείρησή τους.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα χαρτί το οποίο αποτελεί μια «ακτινογραφία» του οχήματος, απεικονίζοντας τα εξαρτήματα-κλειδιά του ΙΧ, ενώ γίνεται και η παράθεση των βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να «αδρανοποιηθούν» οι όποιοι κίνδυνοι, να επιτευχθεί η ασφαλής είσοδος των διασωστών στο όχημα και να απεγκλωβιστούν οι επιβάτες.
Αρκετοί κατασκευαστές έχουν εκδώσει σε ψηφιακή μορφή εγχειρίδια διάσωσης, με τη γερμανική ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη, να προτρέπει τους οδηγούς να εκτυπώσουν αυτό που αφορά το μοντέλο τους, τοποθετώντας το εντός του ΙΧ.
Επίσης, σύμφωνα με τον ADAC, καλό θα ήταν ο οδηγός να τοποθετήσει στο παρμπρίζ (όχι σε σημείο που να εμποδίζεται η ορατότητά του) ένα αυτοκόλλητο όπου θα αναφέρεται η ύπαρξη αυτού του σωτήριου χαρτιού εντός της καμπίνας.
Με αυτό τον τρόπο, εφόσον τα σωστικά συνεργεία καταφέρουν να αποκτήσουν πρόσβαση στο ΙΧ, θα έχουν στα χέρια τους κάποιες υπερπολύτιμες οδηγίες που θα τους επιτρέψουν να επιχειρήσουν με ασφάλεια και να εξοικονομήσουν χρόνο.