Τέλος η οδήγηση για τους 18χρονους -Η πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

Ριζικές αλλαγές στο ηλικιακό όριο χορήγησης άδειας οδήγησης προτείνει Γερμανός ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας.

Σε Γόρδιο Δεσμό έχουν εξελιχθεί οι αυτοσχέδιοι αγώνες και η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα στο ελληνικό οδικό δίκτυο, παρά τις συντονισμένες προσπάθειες των αστυνομικών αρχών για την καταπολέμηση του φαινομένου.

Πρόκειται για αντικοινωνικές οδηγικές συμπεριφορές που δεν αποτελούν ένα αμιγώς ελληνικό φαινόμενο, μιας και καταγράφονται ακόμα και σε ευρωπαϊκά κράτη με μεγάλη οδική παιδεία, όπως η Γερμανία.

ταχύτητα στη Γερμανία

Το περασμένο έτος, μόνο το 2023 καταγράφησαν 593 παράνομοι αγώνες ταχύτητας (περίπου 2 ανά ημέρα), οι οποίες σύμφωνα με τα στοιχεία της γερμανικής αστυνομίας πραγματοποιήθηκαν σε 308 διαφορετικές τοποθεσίες.

Σημειώνεται ότι στους εν λόγω αριθμούς έχουν καταμετρηθεί όχι μόνοι οι «κόντρες» αλλά και οι απόπειρες διαφυγής από την αστυνομία, δηλαδή περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας οδηγός βύθισε το πόδι του στο γκάζι προκειμένου να αποφύγει τη σύλληψη.

«Όλοι είναι άντρες και οι περισσότεροι ηλικίας 20-26 ετών» εξήγησε μιλώντας στο ειδησεογραφικό Μέσο “rbb24” ο ερευνητής σε θέματα οδικής ασφάλειας, Andreas Knie, προσθέτοντας ότι πίσω από το συγκεκριμένο φαινόμενο «κρύβεται» η μακροχρόνια εμμονή με την αρρενωπότητα, και η έλξη που ασκεί στους νέους το «απαγορευμένο».

τροχαίο ατύχημα

Όσον αφορά την καταπολέμηση του φαινομένου, ο Knie κατέθεσε μια πρόταση που σίγουρα δεν είναι κοινώς αποδεκτή. «Aν τα ατυχήματα που προκαλούνται από υπερβολική ταχύτητα συνεχίζουν να αυξάνονται, τότε ίσως πρέπει να συζητηθεί η ιδέα να επιτρέπεται στους άντρες να αποκτούν δίπλωμα οδήγησης μόνο όταν φτάσουν στην ηλικία των 26 ετών», ανέφερε ο Andreas Knie χαρακτηριστικά.

Εναλλακτικά, ζητάει την εξέταση ενός συστήματος όπως αυτό που ισχύει με τις μοτοσικλέτες, όπου υφίστανται περιορισμοί και ηλικιακά όρια. Επί παραδείγματι, στην Ελλάδα το δίπλωμα κατηγορίας Α (απεριόριστα κυβικά) εκδίδεται από την ηλικία των 24 ετών.

Για τον Knie, το πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί από τις κάμερες ταχύτητας (σ.σ. υπάρχουν 38 στο Βερολίνο), μιας και οι οδηγοί γνωρίζουν (π.χ. μέσω mobile apps) την τοποθεσία τους και επομένως μειώνουν προσωρινά ταχύτητα και στη συνέχεια βυθίζουν ξανά το πόδι τους στο γκάζι.

Aκολουθήστε μας στο Google News!


To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.


Απάντηση