Στους δρόμους οι κάμερες που πιάνουν τους οδηγούς με κινητό -Πώς λειτουργούν

Η χρήση του κινητού τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης είναι επικίνδυνη και για την πάταξη του φαινομένου μπαίνουν στον «παιχνίδι» νέου τύπου κάμερες.

Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού μπορεί να προκαλέσει δυστυχήματα. Ένα δευτερόλεπτο αρκεί όταν κινείστε με 100 χλμ./ώρα για να καλύψετε «τυφλά» μια απόσταση 30 μέτρων. Όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν τον κίνδυνο, αλλά πολλοί από αυτούς εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα την ώρα που οδηγούν.

Mobile phone traffic camera 2

Κατά την διάρκεια ενός πιλοτικού προγράμματος αντιμετώπισης του φαινομένου, η αστυνομία στη Ρηνανία αποφάσισε να τερματίσει το πρόβλημα με μία νέα κάμερα που καταγράφει την χρήση κινητού τηλεφώνου από τους οδηγούς.

Η νέα κάμερα ονομάζεται Monocam και τοποθετείται σε γέφυρα που διασχίζει λεωφόρο. Η δουλειά της είναι να παρακολουθεί τη ροή της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (A.I.), αναζητά αντικείμενα στο χέρι και ελέγχει την στάση του σώματος του οδηγού, και ενεργοποιείται αυτόματα όταν ανιχνεύσει παράβαση.

Mobile phone traffic camera 3

Στη συνέχεια, οι εικόνες αξιολογούνται στον υπολογιστή από εκπαιδευμένους αστυνομικούς και τιμωρούνται οι οδηγοί μόνο εάν η εικόνα που έχει τραβηχτεί δείχνει ξεκάθαρα παραβίαση του Κ.Ο.Κ.

Ωστόσο, υπήρξαν πρόωρες καταγγελίες για τον πλήρως αυτοματοποιημένο έλεγχο χρήσης κινητού τηλεφώνου, αφού εντοπίστηκαν 327 παραβιάσεις απόσπασης της προσοχής στην πρώτη δοκιμαστική φάση των 46 ημερών και οι αρχές προχώρησαν στο αντίστοιχο πρόστιμο.

Mobile phone traffic camera 4

Το επιχείρημα των οδηγών απέναντι στο νέο τρόπο ελέγχου είναι: Οι λήψεις φωτογραφιών γίνονται χωρίς τη συγκατάθεση τους και χωρίς νομική βάση. Η ενάγουσα πλευρά είχε υποστηρίξει ότι δεν υπήρχε «ειδική βάση εξουσιοδότησης» για την καταγραφή όλων των οχημάτων. Η απρόκλητη συλλογή δεδομένων αποτελεί «παρέμβαση στο συνταγματικά προστατευμένο δικαίωμα στην πληροφοριακή αυτοδιάθεση», δήλωσε ο δικηγόρος δύο οδηγών.

Ο υπεύθυνος προστασίας δεδομένων της πολιτείας της Ρηνανίας, Dieter Kugelmann, είχε συμφωνήσει κατ’ αρχήν στο πιλοτικό πρόγραμμα, αλλά προειδοποίησε και για πιθανές μηνύσεις κατά των ενεργειών της αστυνομίας.

Mobile phone traffic camera 5

Σε μια πρώτη απόφαση σχετικά με τις αμφιλεγόμενες κάμερες ταχύτητας κινητών τηλεφώνων στις 3 Μαρτίου του 2023, τρεις αγωγές κατά των προστίμων που εκδόθηκαν, απορρίφθηκαν από το Περιφερειακό Δικαστήριο. Το δικαστήριο επιβεβαίωσε ότι δεν υπήρχε νομική βάση για τη χρήση της νέας συσκευής. Ωστόσο, τα στοιχεία για χρήση κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται. Το γενικό συμφέρον για την επιδίωξη και την ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας, υπερτερεί του δικαιώματος στην πληροφοριακή αυτοδιάθεση όλων, σύμφωνα με την αιτιολόγηση. Οι ενάγοντες απόμ την άλλη προχώρησαν σε καταγγελία στο Ανώτερο Περιφερειακό Δικαστήριο.

Και ενώ η αστυνομία στη Γερμανία χρειάζεται «δουλειά» για να κυνηγήσει τους οδηγούς χρήστες κινητών τηλεφώνων, τα πράγματα είναι πολύ πιο προχωρημένα αλλού: στην αυστραλιανή πολιτεία της Νέας Νότιας Ουαλίας (NSW) υπήρχε ένα σταθερό σύστημα καμερών για το κυνήγι των οδηγών που χρησιμοποιούν το τηλέφωνο.

Mobile phone traffic camera 6

Η συγκεριμένη συσκευή υψηλής τεχνολογίας χρησιμοποιεί δύο κάμερες. Η μία καταγράφει την πινακίδα κυκλοφορίας από μπροστά και η δεύτερη κοιτάζει από ψηλά μέσα από το παρμπρίζ. Το υλικό αξιολογείται με τεχνητή νοημοσύνη και εάν ο αλγόριθμος εντοπίσει παραβίαση, τότε ένας υπάλληλος ελέγχει τις φωτογραφίες και, εάν χρειαστεί, στέλνει το πρόστιμο και τους βαθμούς ποινής. Ενημερωτικά, κυμαίνεται από 211 έως 280 ευρώ.

Στη Ευρώπη για παράδειγμα και πιο συγκεκριμένα στην γερμανική πόλης Flensburg, το πρόστιμο για χρήση κινητού κατά την οδήγηση είναι 100 ευρώ και ένας βαθμός ποινής. Αν κινδυνεύουν άλλοι χρήστες του δρόμου είναι 150 ευρώ και αν καταστραφεί ξένη ή δημόσια περιουσία είναι φτάνει τα 200 ευρώ, του δύο βαθμούς ποινής και αφαίρεση άδειας οδήγησης για ένα μήνα.

Απάντηση