Ο σημαντικός ρόλος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας της Ελλάδας.

Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας είναι ένας πυλώνας του τουρισμού, της βαριάς δηλαδή βιομηχανίας της χώρας μας. Ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας έχει ως καθήκον την ασφαλή εξυπηρέτηση των πτήσεων που διέρχονται από την περιοχή του. Είναι στην ουσία τα μάτια του πιλότου, καθώς εξουσιοδοτεί το αεροσκάφος για συγκεκριμένα ύψη και πορείες τα οποία με ασφάλεια και ταχύτητα θα οδηγήσουν αυτό  στον προορισμό του. Στην Ελλάδα υπάρχουν αυτοί τη στιγμή περίπου 550 Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (αν και οι οργανικές θέσεις ξεπερνούν τις 700), οι οποίοι είναι μοιρασμένοι σε πολλές μονάδες της επικράτειας. Η μεγαλύτερη μονάδα είναι το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών και Μακεδονίας που απαριθμεί περίπου 150 ελεγκτές και ελέγχει εκτός από τις πτήσεις που έχουν προορισμό τα ελληνικά αεροδρόμια ή αναχωρούν από αυτά, και όλες τις υπερπτήσεις. Eίναι χαρακτηριστικό ότι από το ΚΕΠΑΘΜ κατά την θερινή σεζόν εξυπηρετούνται πλέον παραπάνω από 4500 πτήσεις την ημέρα ενώ μόνο οι ελεγκτές Προσέγγισης και Πύργου του αεροδρομίου της Αθήνας εξυπηρετούν περίπου 1000 κινήσεις ημερησίως.  Καθώς κάθε χρόνο ο αριθμός των πτήσεων αυξάνεται, η ευθύνη των ελεγκτών αυξάνεται και αυτή. Η αποφυγή συγκρούσεων τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος είναι το πρώτο μέλημα τους, ωστόσο σημαντική είναι και η παροχή των υπηρεσιών τους για την όσο το δυνατόν επιτάχυνση της κυκλοφορίας. Ο εναέριος χώρος πρέπει να αξιοποιείται στο έπακρο ώστε η χώρα μας να μπορεί να δέχεται περισσότερα αεροπλάνα που αυξάνουν κατ’επέκταση τα έσοδα της Ελλάδας από τον τουρισμό. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητη η προμήθεια συστημάτων τελευταίας τεχνολογίας και η πλήρης στελέχωση με προσωπικό των θέσεων των ελεγκτών.

Aκολουθήστε μας στο Google News!


To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.


Απάντηση