Ο χpυσός κανόνας για να μην τρακάρεις ποτέ -Τι απoκαλύπτουν οι ειδικοί

Ακολουθώντας τον “κανόνα του τετραγώνου” και έχοντας την προσοχή σας στο δρόμο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα τρακάρετε ποτέ με τον μπροστινό σας.

Η ‘τρέλα” της καθημερινότητας και η πίεση του χρόνου κάνουν όλο και περισσότερους οδηγούς να βιάζονται. Σίγουρα κάποια στιγμή κάποιος σας κόλλησε στην ουρά του αυτοκινήτου σας, είτε επειδή ήθελε να σας προσπεράσει, είτε επειδή το θεωρούσε αστείο. Πρόκειται για μια κατάσταση που μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητική και αγχωτική για ορισμένους ανθρώπους, ειδικά αν είναι και λιγότερο έμπειροι πίσω από το τιμόνι.

Διάφορες έρευνες έχουν δείξει ότι η συγκεκριμένη τακτική μπορεί να προκαλέσει αύξηση έως και 30% των παλμών του οδηγού που “δέχεται” την πίεση, ενώ ταυτόχρονα γίνεται πιο απρόσεκτος, αφού έχει το νου του και τα μάτια του στο όχημα πίσω του.

Μάλιστα, έχει αποδειχθεί ότι τα τροχαία που οφείλονται στη μη σωστή τήρηση των αποστάσεων θα μπορούσαν να είχαν μειωθεί έως και 50%, αν το πίσω όχημα είχε αφήσει μόλις 15 μέτρα μεγαλύτερη απόσταση από το μπροστινό. Επιπλέον, η μη σωστή τήρηση αποστάσεων επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Βέβαια ο Κ.Ο.Κ. δεν ορίζει την απόσταση, μεταφέροντας την ευθύνη στον οδηγό, αφήνοντάς τον να κρίνει πόσο μακριά πρέπει να βρίσκεται από το προπορευόμενο όχημα ώστε να προλάβει να φρενάρει εγκαίρως.

Αν, λοιπόν, είστε κι εσείς από τους ανθρώπους που δεν θέλουν να προκαλούν άγχος στον μπροστινό τους, αλλά δεν είστε και σίγουροι ότι κρατάτε την κατάλληλη απόσταση, υπάρχει ένας τρόπος που μπορεί να σας δώσει τη λύση που ζητάτε. Ονομάζεται “κανόνας του τετραγώνου” και ο υπολογισμός του είναι αρκετά απλός.

Ουσιαστικά, πολλαπλασιάζετε το πρώτο ψηφίο που υπάρχει στο όριο ταχύτητας με τον εαυτό του και βρίσκετε την απόσταση. Για παράδειγμα, αν κινούμαστε σε δρόμο με όριο 90 χλμ./ώρα, θα κάνουμε τον πολλαπλασιασμό 9×9, που μας δίνει αποτέλεσμα 81 μ., σε δρόμο με όριο 130, κάνουμε 13×13 που μας βγάζει 169 μέτρα κ.τ.λ.

Προσοχή όμως, γιατί αυτός ο κανόνας ισχύει μόνο όταν ο δρόμος είναι στεγνός. Σε περίπτωση βροχής, θα πρέπει το τελικό αποτέλεσμα να το πολλαπλασιάσουμε επί 2, ενώ σε περίπτωση χιονόπτωσης θα πρέπει να υπολογίζουμε την τριπλάσια απόσταση.

Αν τώρα δεν τα πάτε καλά με τον πολλαπλασιασμό και χρειάζεται να κάνετε χρήση κινητού για την πράξη, κάτι που απαγορεύεται κατά την οδήγηση, μπορείτε να εφαρμόσετε τον κανόνα των 3 δευτερολέπτων.

Για αυτήν την τεχνική, θα πρέπει να ορίσετε ένα σταθερό σημείο αναφοράς (π.χ. μια πινακίδα) και μόλις το προπορευόμενο όχημα περάσει από εκεί, να αρχίσετε να μετράτε 3 δευτερόλεπτα, λέγοντας «χίλια ένα», «χίλια δύο», «χίλια τρία». Αν δεν έχετε περάσει το σημείο αναφοράς μέχρι να τελειώσετε το μέτρημα, τότε η απόστασή σας είναι καλή, αλλιώς θα πρέπει να αφήσετε το πόδι από το γκάζι.

Aκολουθήστε μας στο Google News!

carandmotor.gr


To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.


Απάντηση

Επισκόπηση απορρήτου
ΕΡΓΟΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.