Η ΔΕΣΠΟΤΟΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
Το προσφάτως αναπαλαιωμένο και ανακαινισμένο Θεομητορικό Προσκύνημα της Μεγάλης Παναγίας επισκέφθηκε σήμερα Κυριακή 2α Φεβρουαρίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ και χοροστάτησε στον Όρθρο και στην Πανηγυρική Θεία Λειτουργία για τη μεγάλη Δεσποτοθεομητορική εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου μας, την οποία τέλεσε υποδειγματικά ο δραστήριος Εφημέριος αυτού Παν. Αρχιμ. π. Νικόλαος Τσουλούφης.
Ο ιστορικός Ναός επληρώθη από τους Μεγαλοπαναγιώτες κυρίως αλλά και άλλους προσκυνητές με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο κ. Κωνσταντίνο Πασχάλη, τον Πρόεδρο Μεγάλης Παναγίας κ. Δημήτριο Λεμονή, την Πρόεδρο της ΑΞΤΑΔΑ κα Μαριλένα Ζαμάνη, τον τ. Αντιδήμαρχο κ. Ιωάννη Μητροφάνη κ.ά.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του μιλώντας για την εορτή της Υπαπαντής και τον πρεσβύτη Συμεών που αξιώθηκε να κρατήσει στα χέρια του τον Θεό τον Ίδιο, το Σωτήριον του Θεού, παρουσίασε την εορτή αυτή ως ευκαιρία ‟συνάντησης” Θεού και ανθρώπων απολύτως αναγκαία για την πορεία του ανθρώπινου γένους. Ο Συμεών, είπε ο Δεσπότης, αξιώθηκε να συναντηθεί με τον Θεό, να υποδεχθεί τον Θεό, ακριβώς επειδή προετοίμασε τον εαυτό του καταλλήλως γι’ αυτή την ‟υπαπαντή”. Δεν γίνεται ουδείς χριστοφόρος, ούτε αξιώνεται να γευτεί τη χάρη του Θεού αν δεν καταστήσει τον εσωτερικό του κόσμο ικανό γι’ αυτή τη σχέση και κοινωνία.
Η Ορθοδοξία, παρετήρησε ο ομιλητής, την πίστη στον Θεό δεν την βλέπει, ούτε τη βιώνει σαν μια γενική αποδοχή της υπάρξεώς Του, της υπάρξεως του Θεού δηλαδή σαν μιάς ανωτέρας δυνάμεως έξω και πέρα από τον κόσμο. Η Ορθοδοξία την πίστη στον Θεό τη βιώνει ως προσωπική σχέση με Αυτόν και κοινωνία και μετοχή στη μακαριότητά Του. Όπως η αποκάλυψη του Θεού προς τον άνθρωπο έχει προσωπικό χαρακτήρα, όπως δηλαδή ο Κύριος απεκαλύφθη στον πρέσβυ Συμεών προσωπικώς, έτσι και η πίστη του ανθρώπου προς τον αποκαλυπτόμενο Θεό οφείλει να καλλιεργείται με την προσωπική σχέση, συνάντηση και κοινωνία μαζί Του. Ο Χριστός, είπε ο Μητροπολίτης, δεν αποκάλυψε τον Θεό με το να γνωστοποιήσει στον άνθρωπο απρόσωπες αρχές και ιδέες περί Αυτού, αλλά τόλμησε και φανέρωσε το πρόσωπο του Θεού, όσο το δυνατό, βέβαια, σ’ ανθρώπινα λογικά.
Για να καλλιεργηθεί αυτή η πίστη στον Θεό, συνέχισε ο Δεσπότης, απαιτείται κοινωνία και σχέση με τον Τριαδικό Θεό, όπως όμως αποκαλύφθηκε στον κόσμο «εν Χριστώ», εν χρόνω και εν χώρω. Μ’ άλλα λόγια απαιτείται καθαρή καρδιά και καθαρός εσωτερικός κόσμος, άξιος να φιλοξενήσει τον Θείο Επισκέπτη, άξια αγκαλιά για να κρατήσει τα Θεία Μεγαλεία. Όσο ο άνθρωπος, διευκρίνησε, έχει εμπαθή νού και ζει σύμφωνα με τις επιταγές του ‟κοσμικού φρονήματος”, όπως ονομάζει η Εκκλησία μας ολικώς τα πάθη, ζει δηλαδή εφάμαρτη ζωή, δεν μπορεί να επιτύχει συνάντηση και κοινωνία με τον Θεό. Απαιτείται μετάνοια, κάθαρση και αγιοζωή για να οδηγηθεί το πλάσμα του Θεού στον φωτισμό και στη θέωση και να αξιωθεί να μετάσχει στις θείες και άρρητες δωρεές. Όσο τα μάτια της ψυχής είναι σκοτισμένα από την αχλύ των παθών, αδυνατούν να δεχθούν τη θαλπωρή και τις αποκαλύψεις των λαμπηδόνων του Θείου Φωτός. Όσο ο άνθρωπος υποδουλώνεται στον ‟κόσμο”, τόσο απομακρύνεται από τον Θεό. «Και κόσμο εννοώ, κατέληξε ο Σεβασμιώτατος, την αγάπη των αισθητών πραγμάτων και της σάρκας. Εκείνος που με επίγνωση της αληθείας αποξενώνεται απ’ αυτά, γίνεται φίλος του Χριστού, αποκτώντας την αγάπη Του, για την οποία αρνήθηκε όλα τα κοσμικά κι αγόρασε το ‟πολύτιμο μαργαριτάρι”, δηλαδή τον Χριστό, καθώς διδάσκουν οι Άγιοι Πατέρες. Η αγκαλιά του Συμεών και της προφήτιδος Άννης οι οφθαλμοί, ‟επληρώθησαν” με Χριστό, διότι αυτή την απόλαυση απήτησαν και ζήτησαν και εκοπίασαν παράφορα για να την αποκτήσουν. Συνάντηση με τον Θεό, υπαπαντή λοιπόν με τον Χριστό μέσα στην Εκκλησία Του, με πνευματική ζωή κι αγώνα καθημερινό!»
Προ της Απολύσεως ο Σεβασμιώτατος ετέλεσε Τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του εσχάτως κοιμηθέντος Παν. Αρχιμ. Κυρού Γαβριήλ Κυραλάκη, μέχρι προ δύο ημερών Εφημερίου του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Αρδαμερίου. Ενός Κληρικού απλού και τιμίου, με παιδική ψυχή και φρόνημα αγάπης προς όλους.
Τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε το πυκνότατο Εκκλησίασμα για την προσφορά, τόσο των παρόντων, όσο και άλλων αδελφών μας, για την αγιογράφηση του Ιερού Προσκυνήματος, εγχείρημα που όντως βαίνει αυξανόμενο και άριστο. Ευγνωμοσύνη για την μεγάλη ανταπόκριση!


To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.