Οι περισσότεροι το κάνουν λάθος -Δες με ποιον τρόπο πρέπει να ελέγχεις τα λάδια του αυτοκινήτου σου

Το λάδι του κινητήρα εγγυάται σε μεγάλο βαθμό τη σωστή λειτουργία του, επομένως ο τακτικός έλεγχος είναι απαραίτητος για να αντλήσουμε πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα και την ποιότητά του.

Η χαμηλή στάθμη λιπαντικού δεν κάνει καλό, αλλά ούτε και το ανάποδο, με την ιδανική ποσότητά του να ορίζεται από τον εκάστοτε κατασκευαστή. Η ποσότητα του λιπαντικού που απαιτεί ένας κινητήρας είναι συγκεκριμένη και όταν πραγματοποιούμε έλεγχο της στάθμης με την ειδική βέργα θα πρέπει να βρίσκεται εντός των ορίων των μέγιστων και ελάχιστων τιμών που ορίζονται από τις διαγραμμίσεις που αυτή διαθέτει.

Πιο συγκεκριμένα, η βέργα ελέγχου της στάθμης του λιπαντικού σε όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει δύο σημάνσεις που αντιστοιχούν στο μέγιστο και το ελάχιστο όριο. Όσο δηλαδή η στάθμη του λαδιού βρίσκεται ανάμεσα στα δύο όρια της βέργας (MIN και MAX), δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Υπάρχει όμως ένα μικρό, αλλά δυσάρεστο «αλλά».

Όταν χρησιμοποιούμε τη βέργα ελέγχου της στάθμης του λιπαντικού, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι αυτό που βλέπουμε ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγουμε σφάλματα μέτρησης.

Η βασική δεξιότητα του ελέγχου της στάθμης του λιπαντικού ενός κινητήρα εξαφανίστηκε με την πάροδο του χρόνου, λόγω εξέλιξης της τεχνολογίας των κινητήρων και της αξιοπιστίας τους. Τα παλιά αυτοκίνητα ήθελαν πιο συχνούς ελέγχους από τον οδηγό και όχι μόνο τα καθορισμένα από τον κατασκευαστή service.

Επομένως, ένας έμπειρος/παλιός οδηγός δεν έκανε ποτέ το λάθος, για παράδειγμα, να μετρήσει τη στάθμη του λιπαντικού με τον κινητήρα ζεστό. Μπορεί αυτές οι «συμβουλές» να είναι για κάποιους «αστείες», ωστόσο ένα μεγάλο μέρος της νέας γενιάς οδηγών δεν γνωρίζουν τα στοιχειώδη.

Ο σωστός έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού ξεκινά με το σκούπισμα της βέργας μέτρησης με ένα στεγνό πανί. Μόνο τότε θα πρέπει να επανατοποθετηθεί στον κινητήρα (μέχρι το τέλος και να «κουμπώσει»), να αφαιρεθεί με προσοχή και τότε θα δούμε την πραγματική στάθμη του λιπαντικού στον κινητήρα.

Υπενθυμίζουμε ότι είναι λάθος να ελέγξετε τη στάθμη του λιπαντικού με τον κινητήρα σε λειτουργία ή μόλις τον έχετε απενεργοποιήσει. Σε αυτή τη συνθήκη, η βέργα ελέγχου θα δείξει το χαμηλότερο επίπεδο (MIN). Αυτό συμβαίνει γιατί το λιπαντικό κυκλοφορεί ακόμα στον κινητήρα και δεν έχει «κάτσει» στο κάρτερ.

Aκολουθήστε μας στο Google News!


To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.


Απάντηση

Επισκόπηση απορρήτου
ΕΡΓΟΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.