Γιατί οι κατασκευαστές βάζουν ψεύτικες εξατμίσεις στα αυτοκίνητα -Η νέα μόδα

Τα τελευταία χρόνια η σχεδίαση των αυτοκινήτων έχει αλλάξει ριζικά, με μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές να αφορά στις εξατμίσεις.

Τη δεκαετία του 1990, αλλά και μέχρι τα μέσα του 2000, αισθητικές επεμβάσεις όπως οι αεροτομές ήταν πολύ πιο δημοφιλείς απ’ ό,τι είναι σήμερα.

Από κει και έπειτα, περιορίστηκαν σταδιακά στα σπορ αυτοκίνητα, ενώ η σχεδίαση των περισσότερων αυτοκινήτων απλοποιήθηκε και δόθηκε έμφαση σε επιλογές που προσανατολίζονται στην εξοικονόμηση καυσίμου, όπως για παράδειγμα το αεροδυναμικό σχήμα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι λαβές των θυρών που «κρύβονται» μέσα στο αμάξωμα, ώστε να μειωθεί η αντίσταση που παρουσιάζει το αυτοκίνητο κατά την κύλισή του, καταναλώνοντας έτσι λιγότερο καύσιμο (ή ρεύμα). Επίσης, εγκαταλείπεται σταδιακά και η χρήση χρωμίου από τους κατασκευαστές, καθώς έχει συνδεθεί με σοβαρά προβλήματα στην υγεία.

Από την άλλη μεριά, οι μεγάλες, θορυβώδεις εξατμίσεις εξακολουθούν να αρέσουν σε πολλούς οδηγούς, παραμένοντας γνώρισμα που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου. Για αυτή τη μερίδα του αγοραστικού κοινού, οι κατασκευαστές προσφέρουν την επιλογή των ψεύτικων απολήξεων, ενώ η πραγματική εξάτμιση «κρύβεται» κάτω από το όχημα.

fake-exhaust-2

Αυτή η λύση συνδυάζει το αισθητικό αποτέλεσμα με τη λειτουργικότητα, ενώ έρευνες αγοράς δείχνουν ότι ένα μεγάλο μέρος των αγοραστών δεν προτιμούν τις «αληθινές» εξατμίσεις, γιατί όταν συσσωρεύουν ρύπους στο στόμιό τους, κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται βρόμικο.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν και κατασκευαστές που έχουν αποκηρύξει τις εξατμίσεις ως σχεδιαστικό στοιχείο και απλώς τις τοποθετούν διακριτικά κάτω από το αμάξωμα, πίσω από καλοσχεδιασμένους προφυλακτήρες και αεροδυναμικούς διαχύτες.

exhaust

Ωστόσο το σημαντικότερο κίνητρο πίσω από την ιδιαίτερα συνηθισμένη πρακτική της κάλυψης-απόκρυψης των εξατμίσεων από το πίσω τμήμα των αυτοκινήτων είναι το κέρδος που προκύπτει στον τομέα της αεροδυναμικής.

Καλύπτοντας όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να ανακόψουν την ομαλή ροή του αέρα, αυτομάτως περιορίζεται η αεροδυναμική αντίσταση, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό τόσο για την κατανάλωση καυσίμου όσο και τους εκλυόμενους ρύπους.

Aκολουθήστε μας στο Google News!

www.carandmotor.gr


To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.


Απάντηση

Επισκόπηση απορρήτου
ΕΡΓΟΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.