3 δις για έργα μέσα στο 2012 για την Βόρεια Ελλάδα

Με άξονα την Εγνατία οδό, από Ηπειρο μέχρι Θράκητο υπουργείο ΥποδομώνΜεταφορών και Δικτύων υλοποιεί καιέχει προγραμματίσει για τη νέα χρονιά ένα σύνολο έργων που αγγίζουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώΣτόχος είναι ηκάλυψη μιας σειράς από κρίσιμες υποδομές και ταυτόχρονα η απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑείτε σε τομεακό
είτε σε περιφερειακό επίπεδοΕργα – «σημαίες» είναι το μετρό της Θεσσαλονίκηςτα έργα στον αυτοκινητόδρομο τηςΕγνατίας, ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων και των οδικών αξόνωνσε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά.
«Με τα έργα αυτά ολοκληρώνονται οι βασικές αναπτυξιακές υποδομές στη Βόρεια Ελλάδαμε άξονα την Εγνατία oδό.Εκτός από το γεγονός ότι παρέχουμε ταχύτητα και ασφάλεια στις μετακινήσειςσυμβάλλουμε έτσι και στην ανάπτυξητων περιοχών, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και στην ενίσχυση των εισοδημάτωνόπως και στην ενίσχυση τηςανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της Βόρειας Ελλάδας», επισήμανε ο υφυπουργόςΓιάννης Μαγκριώτης.
Μόνο από το υπουργείοσύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, στη Βόρεια Ελλάδα βρίσκονται σε εξέλιξη έργαπροϋπολογισμού 2,83 δισ. ευρώτο 2011 δημοπρατήθηκαν έργα προϋπολογισμού 680 εκατευρώ και είναι ώριμα γιαδημοπράτηση έργα προϋπολογισμού 1,87 δισ. ευρώ. Ολα αυτά θα είναι σε εξέλιξη μέσα στο 2012.
Δημοπρατήθηκαν
Συνολικά 40 έργα δημοπρατήθηκαν εντός του 2011 από το υπουργείο (680 εκατευρώ). Τα περισσότερα έχουνδρομολογηθεί και υλοποιούνται, ενώ οι εργασίες θα εξελίσσονται το νέο έτος.
Σε αυτά περιλαμβάνεται το νέο κτίριο του ΙΤΣΑΚ στη Θεσσαλονίκη και η αποκατάσταση ζημιών και επέκταση τουκτιρίου του CEDEFOPοι επεμβάσεις στο δικαστικό μέγαρο της Θεσσαλονίκηςώστε να αποκατασταθούν τακατεστραμμένα τμήματα από την έκρηξη που είχε γίνειαλλά και επεμβάσεις στις δικαστικές φυλακές Διαβατών και στογενικό κατάστημα κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Στα δημοπρατημένα έργα περιλαμβάνεται ο καθαρισμός των ρεμάτων της ανατολικής Θεσσαλονίκηςτο ρέμα Θέρμης, η συντήρηση του τμήματος από τον κόμβο Λαχαναγοράς μέχρι το Κλειδί, η συντήρηση του παράπλευρου οδικούδικτύου του αυτοκινητόδρομου Πυργετός – Κατερίνη – Θεσσαλονίκηεργασίες για τη σήμανση, την ασφάλεια και τονηλεκτροφωτισμό στο τμήμα Κλειδί – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι και στο παράπλευρο δίκτυο του τμήματος Πυργετός –Κατερίνη – Θεσσαλονίκη, η αντικατάσταση των κιγκλιδωμάτων στις γέφυρες ΑξιούΛουδία και Γαλλικού, ο καθαρισμόςρείθρων και ερεισμάτων από φερτές ύλες και έργα πρασίνου στα τμήματα Κλειδί – Θεσσαλονίκη και ανισόπεδος κόμβοςΧαλάστρας – Εύζωνοικαθώς και στο παράπλευρο δίκτυο Πυργετός – Θεσσαλονίκηαλλά και οι επισκευές στις φθορέςκαι τις βλάβες των γεφυρών του Αξιού.
Για τους κάθετους άξονες της Εγνατίας δημοπρατήθηκαν τα τμήματα Αρδάνιο – Μάνδρα (Αρδάνιο – Ορμένιο),Φλώρινα – Νίκη (Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη), μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Λαγκαδά – Λαχανά και Στρυμονικού –Χριστού (Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας) και Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή).

Δημοπρατήθηκε επίσης η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος(τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα) και το τμήμα Σωζόπολη – Μουδανιά.
Στις δημοπρατήσεις περιλαμβάνεται και η αντικατάσταση παλιών αγωγών ύδρευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (27 χλμ.) και σειρά έργων της ΕΥΑΘ.
Επίσηςδημοπρατήθηκε η εφαρμογή του προγράμματος αποχιονισμού και για το 2012 στις παράπλευρες οδούς τουαυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ και στα δύο ρεύματα, στο τμήμα Αθηνών – Θεσσαλονίκης από τον ανισόπεδο κόμβοΣούρπης ώς τον Ευαγγελισμό, από το Κλειδί μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από την έξοδο προς Ευζώνους μέχρι τα σύνοραΕλλάδας – FYROM και στους παράπλευρους δρόμους του ΠΑΘΕ από Σκοτίνα μέχρι Θεσσαλονίκη.
Προχωρούν τα έργα αποκατάστασης ζημιών λόγω πλημμυρών στα οδικά τμήματαΟλυμπιάδος – ΣτρατωνίουΠλανών– Γοματίου και Μεγάλης Παναγιάς – Πλανών του επαρχιακού οδικού δικτύου της Χαλκιδικής.
Δημοπρατήθηκε η δημιουργία της γαστρεντερολογικής κλινικής του νοσοκομείου «Γ. Παπανικολάου» τηςΘεσσαλονίκηςαλλά και σχολεία (Δημοτικό Μενεμένης1ο Δημοτικό Ευκαρπίας11ο Δημοτικό Αμπελοκήπων,Νηπιαγωγείο Αδριανής ΔράμαςΝηπιαγωγεία Μυριόφυτου και Ευκαρπίας Κιλκίςαλλά και Γιαννιτσών Πέλλας).
Επίσης δημοπρατήθηκαν παρεμβάσεις στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, η αποπεράτωση του φράγματοςΤριανταφυλλιάς στη Φλώριναεπεμβάσεις στο Τελωνείο Ευζώνων, 80 εργατικές κατοικίες στην Κυρά Καλή Γρεβενών και 42 στον οικισμό Γιαννιτσά ΙΙΙ


Εκτελούμενα ή σε ανάθεση
Εξαιρετικά μεγάλος είναι και ο αριθμός των έργων που κατασκευάζονται ή είναι σε διαδικασία ανάθεσης, που σημαίνει ότιεντός του 2012 θα αρχίσει η κατασκευή τους.
Στην Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη τέτοια έργα είναι:
– Μετρό Θεσσαλονίκης (1.269.862.711 ευρώ). Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης: 2015.
– Επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 (μετά παραλλήλου τροχοδρόμου) του αεροδρομίου«Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης (167 εκατευρώ). Αντιμετωπίζονται τα θέματα λόγω ανάγκης αναβάθμισης και τουυφιστάμενου τμήματος του αεροδρομίου σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της σηματοδότησης ολόκληρου τουαεροδιαδρόμου.
– Σύνδεση 6ου προβλήτα λιμανιού Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό (76 εκατευρώ).
– Κάθετος άξονας Εγνατίας Αρδάνιο – ΟρμένιοΤμήμα Μάνδρα – Ψαθάδες (52 εκατευρώ) και τμήμα Αρδάνιο –Μάνδρα (κατασκευάζεται με 51,2 εκατευρώ και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2014).
– Κάθετος άξονας Κομοτηνή – Νυμφαία (89 εκατευρώ).
– Κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώναςτμήμα Δερβένι – Λαχανάς (30 χλμ., 76 εκατευρώ).
– Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και Χώροι Στάθμευσης και Αναψυχής Εγνατίας οδούΣε εξέλιξη τα τρία ζεύγηΣΕΑ σε ΕλευθεροχώριΣώστη και Αρδάνιο (δημοπρατήθηκαν ένας ΣΕΑ στο Σώστη και ένας στο Αρδάνιο με 5,6 εκατ.ευρώ). Στις αρχές Δεκεμβρίου έγιναν άλλοι τέσσερις διαγωνισμοί για ΣΕΑ σε Περιστέρι – ΤαξιάρχηΣιάτιστα – Πολύμυλο,Ωραιόκαστρο και ΚαρβάληΑποδόθηκαν σε χρήση δέκα χώροι στάθμευσης και αναψυχής, που καλύπτουν μεγάλατμήματα του αυτοκινητόδρομου.
– Εκβάθυνση λιμανιού Αλεξανδρούπολης (18,6 εκατευρώ).
– Νέος αεροσταθμός Αλεξανδρούπολης (ολοκλήρωση πύργου ελέγχου).
– Λιμάνι Καβάλαςκρηπιδώματα (17 εκατευρώ), μώλος (7,6 εκατευρώ).
– Τμήμα Σιδηρόκαστρο (Κάτω Αμπέλα) – ανισόπεδος κόμβος Πετριτσίου (9 χλμ., 37 εκατευρώ).
– Αποκατάσταση ζημιών λόγω πλημμυρών στα οδικά τμήματα Ολυμπιάδος – ΣτρατωνίουΠλανών ? Γοματίου καιΜεγάλης Παναγιάς ? Πλανών (1.217.556 ευρώ).
– Αποκατάσταση ζημιών του κτιριακού συγκροτήματος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού CEDEFOP στη Θεσσαλονίκη(υπογράφηκε η σύμβαση με 2,1 εκατευρώ).
– Αντιπλημμυρικάρέμα Πολίχνης (5,2 εκατευρώ), καθαρισμός ρεμάτων δυτικής Θεσσαλονίκης (415.236 ευρώ,ολοκληρώνεται το Μάρτιο του 2013), καθαρισμός ρεμάτων ανατολικής Θεσσαλονίκης (333.511 ευρώολοκληρώνεταιτο Μάιο του 2013).
Στη Δυτική Μακεδονία εκπονείται η μελέτη αρδευτικών δικτύων πεδιάδας Φλώρινας (2 εκατευρώ) και θα ολοκληρωθείστο τέλος του 2012.
Στην Ηπειρο και τη Δυτική Ελλάδα ξεχωρίζει η αναβάθμιση του αεροδρομίου των Ιωαννίνωντο λιμάνι τηςΗγουμενίτσας, η εθνική οδός Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας (βελτίωση πέντε τμημάτων), η παράκαμψη Αρτας – Φιλιππιάδας(απομένουν ορισμένες τελικές εργασίες) και αρδευτικά έργα στην περιοχή της Αρτας

Απάντηση