Το 4ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής και στην Χαλκιδική

Το 4ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής διοργανώνει και φέτος η Περιφερειακή διεύθυνση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών «Νόησις», με τη συμμετοχή χιλιάδων μαθητών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης

δημοτικών σχολείων, γυμνασίων, γενικών λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, καθώς και ειδικών σχολείων θα παρουσιάσουν στο πλαίσιο του συνεδρίου projects με θέματα της επιλογής τους, για τα οποία εργάστηκαν στη διάρκεια της χρονιάς – εκτός σχολικού ωραρίου – με τη βοήθεια καθηγητών τους της πληροφορικής και σχολικών συμβούλων. 

Θα πραγματοποιηθούν οχτώ προσυνέδρια στους νομούς της κεντρικής Μακεδονίας (Πιερίας, Ημαθίας, Σερρών, Πέλλας, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής), που θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο και θα ολοκληρωθούν τον Απρίλιο, ενώ θα ακολουθήσει η τελική φάση, η οποία θα διεξαχθεί στις 8 και 9 Μαϊου στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών «Νόησις».

Ο θεσμός των μαθητικών συνεδρίων Πληροφορικής ξεκίνησε το 2009 με τη συμμετοχή 450 μαθητών, ενώ πέρσι η συμμετοχή έφτασε τις 4.500 και φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τις 6.000. Ο Περιφερειακός Διευθυντής, Θόδωρος Καρτσιώτης, σε συνέντευξη τύπου χαρακτήρισε το γεγονός ως μια μεγάλη καινοτομία και σημαντική εκπαιδευτική διαδικασία καθώς ανατρέπει την παλαιότερη νοοτροπία αποστήθισης στο σχολείο και προωθεί την συνεργατικότητα των μαθητών και την εκμάθηση χρήσης των υπολογιστών για την προετοιμασία και παρουσίαση των projects τους.

Δύο νέες δράσεις για τους μαθητές
Η Περιφέρεια εκπαίδευσης ανακοίνωσε δύο νέες δράσεις στα σχολεία που αφορούν την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας των δήμων και την ενίσχυση του μορφωτικού χαρακτήρα των πολυήμερων μαθητικών εκδρομών, αλλά και την προτίμηση προορισμών στο εσωτερικό της χώρας.

Για την πρώτη δράση η Περιφέρεια συνεργάζεται ήδη με τον δήμο Κορδελιού-Ευόσμου και θα ακολουθήσουν παρόμοιες συνεργασίες με το δήμο Θεσσαλονίκης και άλλους δήμους, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την τοπική ιστορία και την πολιτιστική φυσιογνωμία κάθε περιοχής, μέσα από βιωματικές δράσεις, διαθεματικές δραστηριότητες, εργασίες κ.α., αλλά και μέσα από την αξιοποίηση των ιστορικών αρχείων και την ένταξη των μαθητών στα κοινωνικά δρώμενα, όπως στον εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με τις μαθητικές εκδρομές, η Περιφέρεια έχει δημιουργήσει, σε συνεργασία με τους δήμους, ενημερωτικό έντυπο και πολυμεσικό υλικό, παιδαγωγικού χαρακτήρα, που αναδεικνύει τις τοπικές δράσεις και αξιοθέατα, ώστε να ελκύει τους μαθητές να τα συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα των εκδρομών τους. Παράλληλα, σε συνεργασία με τα μουσεία της περιοχής, ετοιμάζει «εκπαιδευτικά πακέτα αξιοποίησης θεαμάτων», με τα οποία θα εφοδιάζει τους μαθητές πριν από την επίσκεψή τους. Το υλικό αυτό θα είναι εστιασμένο σε συγκεκριμένα εκθέματα και θα ενταχθούν στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα.

Σύμφωνα με τον κ.Καρτσιώτη, η Περιφέρεια υποστηρίζει τη δράση του υπουργείου Παιδείας «Μένουμε Ελλάδα», που έχει ως στόχο την προτίμηση των μαθητών σε προορισμούς του εσωτερικού για τις εκδρομές τους. «Αν και μειώθηκαν οι εκδρομές στο εξωτερικό, ο αριθμός τους παραμένει υψηλός» είπε και πρόσθεσε ότι με βάση τη νέα υπουργική απόφαση, η επιλογή των πρακτορείων θα γίνεται πλέον σε συνεργασία με την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων με διαγωνισμούς, μέσα από μία διαφανή διαδικασία.

Για τις ελλείψεις σε βιβλία, ανέφερε ότι από αύριο θα ξεκινήσει νέα διανομή ώστε να καλυφθούν τα ελάχιστα κενά που υπάρχουν. Με βάση στοιχεία της περιφέρειας οι διανομές βιβλίων έχουν ολοκληρωθεί κατά 100% στα γενικά λύκεια, κατά 98% σε γυμνάσια, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και κατά 84% στα δημοτικά.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: