Κ. Μάλαμα : Κυβερνητικό “πογκρόμ” απέναντι στα παιδιά που συμμετείχαν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Κύριες και κύριοι βουλευτές, κύριε συνάδελφε, θα πρέπει να σας θυμίσω ότι εμείς φτιάξαμε τους πίνακες κι ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών. Εσείς, απλώς, το αγνοήσατε. Πάμε στο σήμερα, που συζητούμε το παρόν νομοσχέδιο με φόντο το κυβερνητικό “πογκρόμ” απέναντι στα νέα παιδιά που συμμετείχαν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις. Παιδιά τα οποία αρίστευσαν κι εξαιτίας της ιδεολογικής εμμονής της κυρίας Υπουργού και της κυβέρνησης μένουν εκτός των επιλογών τους, λόγω της εφαρμογής της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Σήμερα που μιλάμε κυρία Υπουργέ, χιλιάδες οικογένειες είναι απογοητευμένες, χιλιάδες παιδιά βλέπουν τους κόπους τους να μην επιβραβεύονται, επειδή εσείς νομοθετήσατε την φραγή των νέων μας από το δημόσιο πανεπιστήμιο. Σήμερα που μιλάμε, στο διαδίκτυο γίνεται πάρτυ, επιτρέψτε μου την έκφραση, από  διαφημίσεις κολλεγίων που προσπαθούν μέσα στην γενική απογοήτευση να αλιεύσουν “πελάτες”, πουλώντας για “πτυχία” τριετή προγράμματα χαμηλής ποιότητας σπουδών, απευθυνόμενα σε απογοητευμένες οικογένειες που βιώνουν το αδιέξοδο, στο οποίο τις καταδικάσατε. Πως είναι δυνατόν να επιτρέπετε να ορίζεται ως ελάχιστη βάση εισαγωγής το 14 ή το 15; Από που προκύπτει αυτή η αυθαιρεσία; Τι ακριβώς κερδίζει το δημόσιο πανεπιστήμιο από αυτή την τρομακτική απώλεια νέων φοιτητών; Τι ακριβώς κερδίζει η εθνική μας παιδεία από αυτό τον σκληρό κι άδικο διαχωρισμό; Πανεπιστήμια με κλειστές φρουρούμενες πόρτες και κάμερες, οικογένειες σε αδιέξοδο και πάρτυ κερδοσκοπίας από τα κολλέγια. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής σας. 

Μιλάτε στο νομοσχέδιο για αναβάθμιση του σχολείου κι ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου κάνετε ακριβώς το αντίθετο. Θέλετε να επιστρέψει στην εκπαίδευση ένα μοντέλο σχολείου, όπου ο διευθυντής θα έχει ρόλο “αφέντη”, όπου ο σύλλογος διδασκόντων δεν θα έχει κανέναν ουσιαστικό λόγο και ρόλο στην καθημερινότητα της σχολικής μονάδας, ένα σχολείο όπου η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου θα βασίζεται σε απειλές. Και σας ρωτάμε, με ποιο σκεπτικό τα νομοθετείτε όλα αυτά, ενώ την ίδια στιγμή, αυτά τα δύο χρόνια έχουν αποτύχει όλες οι πολιτικές σας σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα; 

Είστε η υπουργός του λοκντάουν στην εκπαίδευση. Η υπουργός που κοίταζε αδρανής επί ένα χρόνο τα κλειστά σχολεία, που κοίταζε αδρανής τα κλειστά πανεπιστήμια. Πως αποτιμούν οι ευρωπαίοι ομόλογοι σας την ανταπόκριση σας στις εκπαιδευτικές ανάγκες της πανδημίας; Ξέρετε καμία άλλη χώρα να έχει σε λοκντάουν την εκπαίδευση της επί σχεδόν ενάμιση χρόνο; Βγαίνετε κι εσείς κι η κυβέρνηση και κουνάτε, με κάθε ευκαιρία, το δάχτυλο στους νέους. Κλείσατε τα πανεπιστήμια πέρσι από την αρχή της χρονιάς μέχρι το τέλος της, στοχοποιώντας τους φοιτητές ως υγειονομικές “βόμβες”. Χιλιάδες οικογένειες πλήρωναν φοιτητική στέγη τζάμπα επί ένα χρόνο. Στα σχολεία οι ατελείωτοι μήνες τηλεκπαίδευσης έφεραν στα όρια τους τους μαθητές, τις οικογένειες τους, τους εκπαιδευτικούς. Και μέσα σε αυτή τη ζοφερή εικόνα μίας χώρας με εκπαιδευτικό σύστημα σε διάλυση εσάς ποια ήταν η μόνη σας έγνοια; Να νομοθετήσετε την πανεπιστημιακή αστυνομία, να κόψετε τα παιδιά από τα πανεπιστήμια, να πριμοδοτήσετε τα κολλέγια και τώρα να νομοθετήσετε τον διευθυντή αφέντη και την τιμωρητική αξιολόγηση. 

Εισάγετε όμως κι ακόμα μία επικίνδυνη ρύθμιση, αυτή του διευθυντή κυνηγού χορηγιών ιδιωτών, για να ενισχύσετε, λέτε, την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Πρώτον ότι αποσύρετε δια της σιωπής το κράτος από την συνταγματική του υποχρέωση για ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση. Δεύτερον, ότι μετατρέπετε το σχολείο σε εργαλείο για την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων. Εμείς καταγγέλουμε διαρκώς την απουσία του κράτους από τις ανάγκες των σχολικών μονάδων. Διαπιστώνουμε, ότι τα τελευταία δύο χρόνια στα σχολεία μας συντελείται μία ραγδαία υποβάθμιση των υποδομών. Σε σχολικές μονάδες της Χαλκιδικής, κυριολεκτικά, πέφτουν τα ντουβάρια. Σε σχολικές μονάδες, ιδιαίτερα της ειδικής εκπαίδευσης, ντρέπεται κανείς για αυτό που αντικρίζει. Σε σχολικές μονάδες ορεινών περιοχών δεν επαρκεί το πετρέλαιο. Σε σχολικές μονάδες παιδιά στοιβάζονται σε ταράτσες γιατί δεν επαρκούν οι αίθουσες, Παιδιά με κινητικά προβλήματα δεν μπορούν μπουν να παρακολουθήσουν το μάθημα. Κι εσείς τι λέτε; Να πάνε να ψάξουν χορηγίες. Συγχαρητήρια. 

Μιλάτε για αναβάθμιση του σχολείου, αλλά οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι τους εμπαίζετε. Επιτρέψτε μου να καταθέσω στα πρακτικά το έγγραφο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, με τα οργανικά κενά που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του Νομού. Το έχετε λάβει κι εσείς, αμφιβάλουμε όμως αν το έχετε μελετήσει. Σας επισημαίνει το έγγραφο ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Χαλκιδικής είναι αντιμέτωπη με 195 οργανικά κενά νηπιαγωγών και δασκάλων. Αντίστοιχη εικόνα και στα γυμνάσια και τα λύκεια του Νομού. Και σας ρωτάμε : θα κάνετε κάτι ή θα αδιαφορήσετε όπως κάνατε πέρσι; Θα αφήσετε πάλι τα παιδιά που δίνουν πανελλαδικές χωρίς καθηγητές μέχρι το Πάσχα; 

Και κάτι τελευταίο, επειδή η Υπουργός εμφανίζεται ως θεμελιωτής της τηλεκπαίδευσης. Θα ήθελα να καταθέσω στα πρακτικά ακόμα ένα έγγραφο που αφορά την τραγική υποστελέχωση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Χαλκιδικής. Σας επισημαίνουμε το πρόβλημα εδώ κι ένα τουλάχιστον χρόνο κι αδιαφορείτε. Όμως το πιο τραγικό είναι ότι επί έναν και πλέον χρόνο, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Χαλκιδικής, οι οποίες υποτίθεται ότι θα πρέπει να συντονίσουν την τηλεκπαίδευση για πάνω από 300 σχολικές μονάδες, δεν έχουν Υπεύθυνους Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών. Το ξέρουν αυτό οι συνάδελφοί σας στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας στις Βρυξέλλες; Εδώ κι ενάμιση χρόνο κωλυσιεργείτε με τη ρύθμιση που σας ζητούν οι διευθυντές εκπαίδευσης της Χαλκιδικής και μόλις σήμερα εισάγετε την πρόβλεψη στο άρθρο 20 για δυνατότητα κάλυψης της θέσης από εκπαιδευτικούς εκτός οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, μήπως και βρεθεί κανείς να καλύψει το πρόβλημα. Θα το δούμε. 

Κλείνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι αυτό που θα πρέπει να συγκρατήσουν τα νέα παιδιά που φέτος εξαιτίας της Νέας Δημοκρατίας δεν πέρασαν στο πανεπιστήμιο είναι η δέσμευση του Αλέξη Τσίπρα για αναδρομική κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και η δυνατότητα υποβολής νέου μηχανογραφικού μόλις ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέψει στην κυβέρνηση. Η φετινή αδικία δεν πρόκειται να περάσει και θα κάνουμε τα πάντα για να μην μπορεί να φράξει κανένας νεοφιλελεύθερος υπουργός το δρόμο των νέων παιδιών προς τη μάθηση και την πρόοδο.

Σας ευχαριστώ

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: