Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ‘’ΧΑΝΑΝΑΙΑΣ’’ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΤΡΑΤΩΝΙΟΥ

Την Κυριακή 29η Ιανουαρίου τ.έ, που είναι γνωστή ως Κυριακή της ‘’Χαναναίας’’ (ΙΖ΄ Ματθαίου), ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ακολουθούμενος από τους Διακόνους του π. Αθανάσιο Σφουγγάρο και π. Νικόλαο Τσεπίση, επεσκέφθη την Ενορία Αγίας Βαρβάρας Στρατωνίου, στην οποία διακονεί ο Παν. Αρχιμ. π. Ευθύμιος Μαρμαλίδης. Τον υπεδέχθησαν ο Εφημέριος, ο Πρόεδρος της Κοινότητος Στρατωνίου κ. Γεώργιος Βαγιωνάς, ο Δημοτικός Σύμβουλος και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Παναγιώτης Μουσλής, ο Κοινοτικός Σύμβουλος κ. Νικόλαος Ζαγοράκης, η Πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Στρατωνίου κα Μαρία Καραβά, επικεφαλής του Λαού του ευλογημένου Στρατωνίου που είναι η καρδιά των μεταλλευτικών δραστηριοτήτων της Χαλκιδικής μας και πάντοντε στηρίζει την Εκκλησία του, διακατεχόμενος από ζέουσα πίστη προς τον Κύριό μας.

        Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, που κέντρο του είχε την Ευαγγελική Περικοπή (Ματθ. ιε΄ 21-28), αναφέρθηκε διεξοδικά στην πίστη της Χαναναίας γυναίκας που και Αυτόν τον Κύριό μας τον άφησε κατάπληκτο με την ποιότητά της και από τα χείλη Του άνθισε ως δίκαιος τόκος η απάντηση στην πονεμένη γυναίκα που αψηφώντας τα ανθρώπινα σύνορα και τους διαχωρισμούς ικετεύει σπαρακτικά για την υγεία της θυγατέρας της (Ματθ. ιε΄ 22): «…ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις! γενηθήτω σοι ὡς θέλεις…», δηλαδή, « …γυναίκα, μεγάλη η πίστη σου, ας γίνη αυτό που θέλεις!…» (Ματθ. ιε΄ 28).

      Για την Ορθόδοξη Παράδοση ο Χριστός είναι η τελεία Πίστη, επειδή ο Κύριός μας είναι ταυτόχρονα Θεός και άνθρωπος τέλειος που Τον ζήσαμε, Τον είδαμε και περπάτησε μέσα στον κόσμο, ακριβώς γι’ αυτό μπορούμε να είμαστε ασφαλείς για το κριτήριο της πίστεώς μας προς τον Θεό. Αυτή η πίστη ουσιαστικά δεν συνιστά μόνο μαρτυρία περί του Θεανθρωπίνου προσώπου του Κυρίου μας, αλλά είναι το αποτέλεσμα, το δώρο, ο τόκος της συνάντησης και κοινωνίας με τον Ιησού που κυρίως τη γευόμαστε στην Ευχαριστία, ‘’ως οσμήν ευωδίας πνευματικής’’! Χωρίς αυτήν την εμπειρία ούτε Χριστιανισμός, ούτε Χριστιανός, ούτε Χριστιανική βιοτή μπορούν να υπάρξουν, κάτι που η πονεμένη καρδιά της αλλοεθνούς Χαναναίας το αντελήφθη καίρια.

       Η μαρτυρία για τον Χριστό, συνέχισε ο Επίσκοπός μας, ως ενιαίο και προσωπικό, δηλαδή υποστατικό Θεό και άνθρωπο αποτελεί την κεντρική μαρτυρία των Αποστόλων, των Μαρτύρων, των Αγίων, της Εκκλησίας δηλαδή. Η πίστη μας στο Θεάνθρωπο είναι συνάμα και πίστη σε αυτή την Αγία Τριάδα, τον ένα και μοναδικό Τριαδικό Θεό, καθότι ο Χριστός μας είναι ο ‘’ Εἷς τῆς Τριάδος’’ που σαρκώθηκε και σταυρώθηκε και αναστήθηκε ‘’ὑπὲρ ἡμῶν’’.

       Και περάτωσε τον λόγο του ο Σεβασμιώτατος λέγοντας: «Η πίστη της Εκκλησίας δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο ίδιος ο Χριστός. Το διαμηνύει στην προς Σμυρναίους Επιστολή του ο θεοφόρος Ιγνάτιος που σήμερα τιμούμε την ανακομιδή των Τιμίων του Λειψάνων﮲ ‘’ Ἡ τελεία πίστις Ἰησοῦς Χριστός’’, δηλαδή, ‘’Η αληθινή και τέλεια πίστη είναι ο Ιησούς Χριστός’’, και ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής διασαλπίζει﮲ ‘’ Χριστόν εἶναι φαμέν τήν ἐνυπόστατον πίστιν’’, δηλαδή, ‘’Και ισχυριζόμαστε και κηρύσσουμε ότι ο Χριστός είναι η ενυπόστατη πίστη μας, δηλαδή η σαρκωμένη αλήθεια’’! Ο δε Άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς χωρίς ενδοιασμούς, αλλά ευθαρσώς κηρύσσει στον σύγχρονο κόσμο﮲ ‘’Σταθήτε όλα τα σύμπαντα, όλοι οι υπάρχοντες κόσμοι, και όλα τα όντα! Κάτω όλες οι καρδιές, όλα τα ανθρώπινα λογικά, όλες οι ζωές, όλες οι αθανασίες, όλες οι αιωνιότητες! Διότι, όλα αυτά άνευ του Χριστού είναι για μένα κόλαση﮲ η μία κόλαση δίπλα στην άλλη κόλαση﮲ όλα είναι αναρίθμητες και ατελεύτητες κολάσεις και στο ύψος και στο βάθος και στο πλάτος. Η ζωή άνευ του Χριστού, η αλήθεια άνευ του Χριστού, ο ήλιος άνευ του Χριστού και τα σύμπαντα χωρίς Αυτόν, – όλα είναι τρομερή ανοησία, ανυπόφορο μαρτύριο, σισύφειο βάσανο, κόλαση!’’ (Αγ. Ιουστίνου Πόποβιτς, Άνθρωπος και Θεάνθρωπος) Αυτή ήταν η πίστη της Χαναναίας που συγκλόνισε το Θεανδρικό πρόσωπο του Κυρίου, αυτή είναι η πίστη της Εκκλησίας, αυτή είναι η πίστη μας!

Απάντηση