Αλλάζουν όλα στα ΚΤΕΟ – Για ποιους έρχονται υποχρεωτικοί ετήσιοι έλεγχοι
Η Κομισιόν εκτιμά ότι ο έλεγχος των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων και θορύβου από τα οχήματα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής.
Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας του αέρα στην ΕΕ, η Κομισιόν προτείνει μια συνολική αναθεώρηση των κανόνων για την οδική ασφάλεια αλλά και στους ελέγχους των ΚΤΕΟ.
Γιατί έπρεπε να αναθεωρηθεί η νομοθεσία για τον τεχνικό έλεγχο;
Τα μη ασφαλή οχήματα εξακολουθούν να υπάρχουν στους δρόμους της ΕΕ. Προκαλούν συγκρούσεις, άμεσα ή έμμεσα. Ορισμένες αστοχίες οχημάτων εξακολουθούν να μην εντοπίζονται ούτε επειδή δεν υποβάλλονται σε δοκιμές κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο είτε επειδή δεν υπάρχει υποχρέωση δοκιμής του ίδιου του οχήματος.
Επιπλέον, οι τρέχουσες μέθοδοι δοκιμών δεν έχουν προσαρμοστεί στην πρόοδο και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως τα προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο έλεγχος των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων και θορύβου από τα οχήματα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής, δεδομένου ότι ορισμένες από τις δοκιμές κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο σήμερα δεν είναι αρκετά ευαίσθητες ώστε να ανιχνεύουν εκπομπές πέραν των νόμιμων ορίων που ισχύουν για τα πρόσφατα οχήματα, και οι τρέχουσες διαδικασίες δοκιμών δεν είναι κατάλληλες για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και νανοσωματιδίων) και του θορύβου.
Όσον αφορά τη διασυνοριακή κυκλοφορία στην ΕΕ, οι ισχύοντες κανόνες δεν είναι αποτελεσματικοί. Για παράδειγμα, ορισμένα δεδομένα για τα οχήματα δεν είναι διαθέσιμα ή απλώς δεν είναι ενημερωμένα στα εθνικά μητρώα οχημάτων για την επιβολή παραβάσεων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια και τη διασφάλιση θεμιτού ανταγωνισμού στο εμπόριο μεταχειρισμένων οχημάτων. Δεν υπάρχει επαρκής ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με τη διανυθείσα απόσταση των μεταχειρισμένων οχημάτων (που θα μπορούσε να συμβάλει στον εντοπισμό και την πρόληψη της διασυνοριακής απάτης διανυθέντων χιλιομέτρων) και άλλων σχετικών με το όχημα δεδομένων, π.χ. δεδομένα που απαιτούνται για την επαναταξινόμηση. Η αποτελεσματική ανταλλαγή δεδομένων για τα οχήματα εμποδίζεται επίσης από τη χρήση εγγράφων σε μεγάλο βαθμό σε έντυπη μορφή, όπως απαιτείται από τους ισχύοντες κανόνες. Για να καταστεί δυνατή η ψηφιοποίηση, οι κανόνες πρέπει να τροποποιηθούν.

To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.






