Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Ενδοσχολικές εξετάσεις με πανελλαδικώς κοινά 
θέματα τόσο για την απόκτηση του 
απολυτηρίου όσο και για την εισαγωγή στην 
τριτοβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνει το νέο 
εξεταστικό σύστημα που εισηγείται η επιτροπή 
επιστημόνων του υπ παιδείας στην 
διακομματική επιτροπή. Η πλήρης εφαρμογή 
του νέου συστήματος θα

γίνει το 2015 και θα

ισχύσει για τους μαθητές που φέτος φοιτούν 
στην Γ’ γυμνασίου. Σύμφωνα με την πρόταση το απολυτήριο θα αποκτάται με εξετάσεις σε 
οκτώ μαθήματα και η βαθμολογία θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια 
εκπαίδευση η οποία θα γίνεται με εξετάσεις σε 3 μέχρι 5 μαθήματα της επιλογής των 
υποψηφίων. Για τους μαθητές που φέτος φοιτούν στην πρώτη λυκείου θα υπάρξει μεταβατικό 
στάδιο στο οποίο ο βαθμός του, απολυτηρίου δεν θα συνυπολογιστεί για την πρόσβαση στην 
τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ειδικότερα:
– Οι μαθητές, που αυτή τη στιγμή φοιτούν στην Α’ Λυκείου, θα παρακολουθήσουν στη Β’ και Γ’ 
Λυκείου προσαρμοσμένα προγράμματα σπουδών, που θα τους επιτρέπουν τη συμμετοχή στο 
καινούργιο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Θα πάρουν μέρος σε τελική γραπτή εξέταση 
που θα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:
– Η πρώτη ομάδα θεμάτων θα καθορίζει το βαθμό του απολυτηρίου και
– Η δεύτερη ομάδα θεμάτων θα περιλαμβάνει τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη 
Εκπαίδευση και θα καθορίζει το βαθμό πρόσβασης.
– Για τους σημερινούς μαθητές της Α’ Λυκείου δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στον τρόπο 
διοργάνωσης των εξετάσεων.
Για το νέο σύστημα πρόσβασης:
– Στην πρόταση για το νέο σύστημα πρόσβασης, τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη 
Εκπαίδευση θα είναι 3- 5, για τα οποία θα έχουν λόγο τα τμήματα των ΑΕΙ, που θα καθορίζουν 
και το συντελεστή βαρύτητας για κάθε μάθημα. Να σημειωθεί ότι το ένα μάθημα θα είναι 
οπωσδήποτε η Νεοελληνική Γλώσσα.
– Οι μαθητές θα εξετάζονται σε δύο ομάδες μαθημάτων (για το απολυτήριο και για την 
εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση).
– Τα θέματα της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο, θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές 
πανελλαδικά. Οι μαθητές θα δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται. Με βάση το νέο 
πρόγραμμα σπουδών, οι μαθητές θα κάνουν επιλογές μαθημάτων και θα διδάσκονται 8 
μαθήματα στη Γ’ Λυκείου, άρα θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα.
– Αν οι μαθητές δεν θέλουν να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, δεν θα παίρνουν μέρος 
στην εξέταση της δεύτερης ομάδας μαθημάτων.
– Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση προτείνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις.

Να σημειωθεί ότι τα πανεπιστήμια θα έχουν λόγο και ρόλο, αφού θα ορίζουν μαθήματα και 
συντελεστές βαρύτητας. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι θα υπάρχουν τμήματα χαμηλής 
ζήτησης, στα οποία θα εισάγονται υποψήφιοι χωρίς εξετάσεις, μόνον με μία αίτησή τους και 
προφανώς με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου.
Την πρόταση για τις αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης, παρουσίασε σήμερα 
στη Διακομματική Επιτροπή η επιστημονική ομάδα, που αποτελείται από το γενικό γραμματέα 
του υπουργείου Παιδείας, Βασίλη Κουλαϊδή- που τη συντονίζει-, τον πρόεδρο του Ινστιτούτου 
Εκπαιδευτικής Πολιτικής Αλέξη Δημαρά, τον πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και 
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), Ιωάννη Καζάζη, τον πρώην πρόεδρο του ΣΠΔΕ, 
Γιώργο Μπαμπινιώτη και την πρώην γενική γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Νίκη 
Γκοτσοπούλου.
Στο τέλος της συζήτησης, επισήμανε ότι η «Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, δεν σημαίνει μόνο PSI και προβλήματα στην οικονομία.
«Στην Παιδεία, υπάρχει ανάγκη μεταρρύθμισης σε όλα τα επίπεδα και κάθε μέρα που χάνεται, την “πληρώνουμε” με χρόνια», τόνισε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Β. Κουλαϊδής τόνισε ότι «Βασική μας αρχή είναι να μην αιφνιδιαστεί κανένας μαθητής. Για αυτό το λόγο, η πλήρης εφαρμογή του νέου συστήματος θα αφορά τους μαθητές που, αυτή τη στιγμή, φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου. Για τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στη Β’ και Γ΄Λυκείου δεν θα υπάρξει απολύτως καμία αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης, ούτε στο πρόγραμμα σπουδών».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: