Λιανεμπόριο τροφίμων: Αύξηση 3,4% στο το πρώτο εξάμηνο του 2024

Αύξηση 3,4% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τμ, ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη & Νησιά Ιουνίου & Αιγαίου) το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία αγοράς της NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 30 Ιουνίου 2024).

   Καθοριστικά για αυτή την αύξηση είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύσσονται κατά 3,6%. Από τα στοιχεία αγοράς της NielsenIQ προκύπτει ότι η ζήτηση είναι αυτή που οδηγεί την ανάπτυξη των ταχυκίνητων καταναλωτικών (3,3%), καθώς η μέση τιμή καλαθιού αυξάνεται το πρώτο εξάμηνο του έτους οριακά μόνο κατά 0,3%. Τα ποσοστά ανάπτυξης της μέσης τιμής αποκλιμακώνονται μήνα με τον μήνα: η εξαμηνιαία αύξηση προέρχεται μονάχα από το πρώτο τρίμηνο (+1,0%σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023) ενώ το δεύτερο καταγράφεται μια αποπληθωριστική πορεία (-0,5%).

 


 2377027028  6979226976  Γομάτι, Χαλκιδικής 


 

   Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (+1,2%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων υπάρχουν πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τα προϊόντα φροντίδας του σπιτιού να έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά -4,6%, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς κατά -3,2%.

   Παρά τον εμφανώς μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, έχοντας αυξήσει τα επίπεδα των πωλήσεών τους σε αξία κατά 4,7% και φτάνοντας, για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτα (Private Labels) στο σύνολό τους παρουσίασαν αξιοσημείωτη μείωση της μέσης τιμής τους κατά -2,0%, με τους πωλούμενους όγκους αυτών να αυξάνονται κατά 6,7% και να κερδίζουν περισσότερο χώρο στο καλάθι του νοικοκυριού.

   Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, ωστόσο παρέμεινε κατά βάση σταθερή σε σχέση με το σύνολο του 2023, στο 68,6%. Σημειώνεται ότι στις κατηγορίες του μη τρόφιμου υπήρξε υποχώρηση του ποσοστού των προϊόντων, που πωλούνται υπό κάποιου είδους προωθητική ενέργεια, όπως τις καταγράφει η NielsenIQ.

AΠΕ-ΜΠΕ


To ergoxalkidikis.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επισκόπηση απορρήτου
ΕΡΓΟΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.